Apple terus berusaha untuk mengembangkan segmen perkhidmatannya. Dengan puluhan bilion dolar pendapatan setiap suku tahun, perkhidmatan Apple memberikan pengimbang yang diperlukan kepada jualan perkakasan yang tidak stabil.
Perkhidmatan yang tidak dijangka walaupun berharga rendah, storan iCloud berbayar terus menguasai bahagian terbesar pelanggan Apple.
Berdasarkan kaji selidik ke atas data terkumpul daripada beberapa perkhidmatan Apple yang dijalankan oleh Rakan Penyelidikan Perisikan Pengguna (CIRP) mendapati, storan iCloud berbayar dilanggan hampir dua pertiga daripada pelanggan Apple.
Daripada carta di atas jelas menunjukkan, storan iCloud berbayar hampir tiada persaingan.
Disepadukan dengan baik merentas peranti Apple, pengguna iPhone khususnya akan digesa melanggan apabila sandaran dan penyimpanan foto serta data lain mereka melepasi ambang kapasiti percuma yang ditawar kepada bentuk langganan berbayar iCloud.

Keadaan itu berbeza bagi perkhidmatan Apple yang lain seperti media penstriman berbayar, Apple Music dan Apple TV+ dengan masing-masing mencapai 42% dan 32% pelanggan Apple.
AppleCare pula hanya mencatatkan 17% pembeli daripada pengguna iPhone yang turut membeli perkhidmatan tersebut.
Sumber: CIRP