Kini, syarikat itu mula memaklumkan kepada pelanggan yang layak melalui e-mel.
{suggest}
Pengguna yang layak terdiri daripada penduduk AS yang pernah atau memiliki iPhone 7 atau iPhone 7 Plus antara 16 September 2016 dan 3 Januari 2023, serta melaporkan isu audio kepada Apple, termasuk mereka yang telah membayar Apple untuk pembaikan atau penggantian iPhone akibat isu audio yang dilindungi.
Dalam penyelesaian yang dicadangkan, pengguna yang terjejas akan menerima bayaran sehingga $349 (~RM1,667) - memerlukan kelulusan Mahkamah California pada 18 Julai atau lebih baru. Tarikh akhir untuk memilih kaedah pembayaran, membantah penyelesaian atau menarik diri ialah pada 3 Jun.
Terdahulu, Apple telah disaman berhubung isu tersebut di beberapa negeri AS pada 2019, dengan aduan yang mendakwa bahawa syarikat itu melanggar undang-undang perlindungan pengguna dan melanggar jaminan. Walaupun bersetuju dengan penyelesaian, Apple telah menafikan peranti itu mempunyai masalah sedemikian dan semua dakwaan salah laku.
Sumber: MacRumors
Berkaitan
- Apple Keluarkan iOS 17.2.1 Dengan Pembetulan Pepijat
- Apple Watch Series 8 Diumumkan - Dilengkapi 'Crash Detection', Sensor Suhu Baharu
- Vietnam Dilapor Jadi Pengeluar Apple Watch Dan MacBook
- Siri iQOO Z7 Bakal Tiba Di Malaysia Pada 10 April Ini
- Apple Perkenal Aplikasi Apple Sports Untuk Peminat Sukan
- Ming-Chi Kuo: Permintaan iPhone 12 Pro, Pro Max Dan MacBook Dengan Cip M1 Adalah Lebih Tinggi Dari Jangkaan
- Ini Mungkin Spesifikasi Yang Akan Digunakan Pada Apple Car Kelak
- 419 Menara Baharu Akan Dibina, 1,972 Pemancar Sedia Ada Dinaik Taraf Kepada 4G Di Sabah
- OnePlus 9R Turut Diumumkan - Cip Snapdragon 870, Panel 120Hz
- Samsung Galaxy A32, A52, A72 Rasmi Untuk Jualan Di Malaysia, Harga Bermula RM1099