Lanjutan daripada itu, Bank Negara Malaysia (BNM) dalam kenyataan hari ini menyatakan yang mereka mengambil serius barkaitan isu tersebut.
Biarpun gangguan perkhidmatan bagi kedua-dua bank itu telah kembali pulih, BNM meminta bank yang terbabit untuk berkomunikasi dengan pelanggan yang terjejas.
{suggest}
Ini adalah termasuk menjawab dengan segera berkaitan aduan dan pertanyaan oleh pelanggan berkaitan gangguan perkhidmatan tempoh hari.
Tambahan lagi, BNM juga mengarah dua bank tersebut untuk memberi penjelasan penuh terhadap faktor yang menyebabkan insiden itu berlaku.
Dalam pada itu, Bank Negara turut meminta semua institusi bank agar sentiasa bersedia dalam perkhidmatan perbankan setiap masa dan memenuhi kehendak dan penyeliaan BNM.
Mereka juga tidak teragak-agak untuk mengambil tindakan sekiranya institusi perbankan tidak mencapai tahap perkhidmatan yang memuaskan.
Sumber: Bank Negara Malaysia
Berkaitan
- RM2099 Merupakan Harga Rasmi Buat Telefon Nokia X30 5G Di Malaysia
- Xiaomi Pad 5 Tiba Buat Pasaran Tempatan, Harga Bermula RM1399
- Peringkat Suku Akhir Free Fire MCP Majors Bermula 28 Ogos Ini
- Cari Penjejak Kesihatan? Dapatkan Huawei Band 4e Bawah RM100
- Free Fire Akan Lakukan Crossover Dengan Anime Popular Attack On Titan
- Aksesori Gaming realme Kini Rasmi Di Malaysia, Harga Serendah RM9.90
- Huawei Mengesahkan Beberapa Peranti Akan Dilancar Pada 29 Julai
- Rekaan Barisan Xiaomi Mi 11 Baharu Yang Akan Dilancar Malam Ini Tertiris
- Pengurus Redmi: Nak Redmi K50 Kamera Padu Atau Peranti Harga Mampu Milik?
- Huawei P50 Dilapor Akan Dilancar Pada 29 Julai, Ada Sensor Kamera Besar