Netflix berkata pelanggan secara purata menghabiskan masa sekitar dua jam setiap hari di platform itu, walaupun terdapat kesan perkongsian berbayar.
Berdasarkan laporan kewangan suku ketiga, platform penstriman itu menghasilkan $9.83 bilion dan pendapatan operasi $2.91 bilion. Ia juga menerima kira-kira 5 juta langganan baharu, dengan jumlah 282.7 juta di seluruh dunia.
Kira-kira separuh daripada pelanggan yang mendaftar Netflix pada suku ketiga 2024 memilih pelan yang disokong iklan.
Netflix berkata pada masa ini ia hanya membentuk kurang daripada 10% daripada jumlah penggunaan TV di negara terbesarnya. Walau bagaimanapun, ia percaya “ada peluang besar untuk mengembangkan bahagian itu” dengan secara konsisten mengeluarkan lebih banyak rancangan TV dan filem berkualiti.
Dalam pada itu, CEO bersama Netflix Greg Peters mengesahkan bahawa platform itu merancang untuk melancarkan reka bentuk baharu yang mula diuji pada musim panas.
Di sisi yang lain, Netflix kini menamatkan sokongan aplikasi untuk iOS 16.
{suggest}
Sumber: The Verge