Kebiasaannya, peti mel suara ini diaktifkan secara automatik ketika mula melanggan perkhidmatan prabayar atau pasca bayar dari syarikat-syarikat telco.
Walaupunbegitu, anda masih boleh mematikan servis itu dengan beberapa langkah seperti sistem bantu-diri pada telefon atau mendapatkan bantuan dengan menghubungi perkhidmatan pelanggan telco anda.
Berikut merupakan cara untuk mematikan servis peti mel suara mengikut telco.
*PP = Perkhidmatan Pelanggan
*PPO = Perkhidmatan Pelanggan Online
Celcom
- Dail 1111
- Maklumat untuk pengguna (Ada)
Maxis
- Hubungi PP & PPO
- Maklumat untuk pengguna (Tiada)
Digi
- Hubungi PP MyDigi
- Dail *128#
- Maklumat untuk pengguna (Ada)
UMobile
- Hubungi PP
- Maklumat untuk pelanggan (Ada)
Webe
- Tiada servis peti mel suara
- Maklumat untuk pelanggan (Tiada)
Red One
- Hubungi PP
- Maklumat untuk pelanggan (Tiada)
Altel
- Hubungi PP
- Maklumat untuk pelanggan
XOX Mobile
- Hubungi PP
- Maklumat untuk pelanggan (Tiada)
Tune Talk
- Hubungi PP
- Dail *111#
- Maklumat untuk pelanggan (Ada)
Sekiranya adan mempunyai masalah yang belum selesai walaupun sudah membuat aduan kepada telco, anda boleh memanjangkan perkara tersebut ke [email protected] atau talian hotline di 1800-18-2222.
Sumber: Consumer Forum Malaysia
Berkaitan
- DirectD Tawar Bayaran Balik Bagi Peranti Huawei Yang Tidak Dapat Jalankan Aplikasi Google
- Pemuda Ini Berjaya Turunkan Berat Badan Lebih Dari 60kg Dengan Bermain Pokemon Go
- Video YouTube Pada iOS Boleh Dimainkan Dengan Paparan Penuh Secara Menegak
- Penyokong Perlis FA Boleh Beli Tiket Dengan Mudah Melalui Aplikasi Stubapp
- Redmi 8 Dikatakan Sudah Tersenarai Pada Laman Sesawang Badan Piawaian China
- Imej Perbezaan Ikon Dari MIU V1 Sehingga MIUI 9
- Google Buang 24 Aplikasi Kerana Mengandungi Perisian Hasad "Joker"
- Samsung Malaysia Umum Potongan Harga Untuk Tiga Buah Model
- Giliran Samsung Galaxy A30 Dan A50 Dilancarkan Untuk Pasaran Tempatan
- Digi Home Fibre Mula Ditawarkan Pada Beberapa Kawasan Di Selangor