Mangsa banjir yang mengalami masalah geran kenderaan atau Lesen Kenderaan Motor (LKM) hilang atau rosak tidak perlu membuat penggantian dokumen berkenaan.
Ketua Pengarah Jabatan Pengangkutan Jalan (JPJ) Datuk Aedy Fadly Ramli berkata semua dokumen terbabit boleh diakses dalam aplikasi MyJPJ, selaras dengan peralihan perkhidmatan JPJ ke arah pendigitalan sepenuhnya pada masa hadapan.
Rakyat terkesan bencana banjir tidak perlu risau sekiranya lesen LKM, geran atau dokumen kenderaan hilang atau rosak kerana maklumat mengenainya terdapat dalam aplikasi MyJPJ. Pengguna boleh gunakannya manakala pihak berkuasa pula boleh mengakses melaluinya.
Beliau berkata demikian selepas Majlis Perasmian Cawangan JPJ Masjid Tanah yang disempurnakan Ketua Menteri Melaka Datuk Seri Ab Rauf Yusoh.
{suggest}
Sumber: BERNAMA