Malaysia baru-baru ini telah mengatasi Thailand untuk menjadi pasaran kereta kedua terbesar di Asia Tenggara, selepas Indonesia.
Peralihan ini sekali gus memberi gambaran positif terhadap daya tarikan Malaysia dalam kalangan golongan pembuat kereta.
Ini sebabnya JAECOO, jenama SUV premium antarabangsa untuk kegunaan lasak, sedar akan potensi pasaran di Malaysia dan komited untuk membangunkan rangkaian perkhidmatan yang kukuh di Malaysia.
Baru-baru ini, jenama tersebut telah merasmikan usahasama dengan 30 wakil pengedar eksklusif sebagai sebahagian daripada strategi pertumbuhan jangka panjangnya.
30 wakil pengedar tersebut akan mengendalikan 35 buah pusat yang bertanggungjawab dalam pengedaran dan perkhidmatan lepas jualan SUV premium jenama JAECOO di wilayah tengah, utara, selatan dan Malaysia timur.
“Rangkaian pengedar JAECOO Malaysia disokong oleh gudang alat ganti kereta khusus dan kilang pengeluaran yang terletak di Malaysia. “Pelaburan kami merangkumi ekosistem pengedar yang berkedudukan strategik dan kemudahan komprehensif, dilengkapi dengan pasukan penasihat perkhidmatan yang utuh dan juruteknik berkemahiran tinggi. Ini adalah asas kekuatan jenama JAECOO yang membuktikan ketersediaan kami untuk pelancaran di Malaysia,” jelas Naib Presiden JAECOO Malaysia, Emily Lek.
JAECOO akan mempamerkan Kenderaan Elektrik Hibrid Plug-In (PHEV) JAECOO J7 dan Kenderaan Elektrik (EV) penuh JAECOO J6 di Pameran Malaysia Autoshow 2024.
{suggest}
Sumber: siaran media JAECOO