{suggest}
Susulan daripada itu, Grab Malaysia dalam satu kenyataan telah memaklumkan pihaknya tidak mengurangkan upah untuk perkhidmatan penghantaran. Sebaliknya, isu yang tercetus merupakan kes terpencil membabitkan rakan penghantaran Grab.
Grab memaklumkan isu berkenaan timbul apabila terdapat kesilapan dalam sistem mereka. Seterusnya ia menimbulkan salah faham dalam kalangan penghantar makanan. Namun, pihaknya menyatakan isu tersebut telah pun diselesaikan dan diperjelaskan kepada mereka yang terlibat. Baki yang betul juga telah dipindahkan semula kepada semua penghantar makanan yang terjejas.
Dalam pada itu, Grab menegaskan pihak mereka kekal komited untuk menyokong komuniti rakan kongsi penghantaran mereka, dengan memperkenalkan pelbagai usaha termasuk perlindungan kemalangan peribadi percuma dan kerjasama dengan KWSP untuk memudahkan caruman, serta insentif tambahan sehingga 10 peratus bagi yang berkenaan.
Sumber: Astro Awani
Berkaitan
- Delivery Hero Batalkan Rundingan Untuk Jualan foodpanda
- Didakwa Gantung Akaun Rider, Pengguna Mahu 'Uninstall' Aplikasi Grab
- Hanya Transaksi Tanpa Tunai Akan Terima Mata Ganjaran GrabRewards
- Pesanan McDonald's Melalui GrabFood Akan Ditutup Sehingga 5 April
- Foodpanda Lancar Bazaar E-ftar, Inisiatif Sokong Peniaga Tempatan
- Akaun 'Rider' Yang Digantung Telah Diaktifkan Semula - Grab
- Grab Perkenal Perjalanan Dengan Minimum Perbualan, Ini Cara Aktifkan 'Quiet Ride'
- Kerajaan Negeri Selangor Bangunkan E-Bazar Ramadan, Kerjasama Dengan Grab Malaysia
- Waktu Operasi Foodpanda Kini Dilanjutkan Sehingga 10.00 Malam
- Delivery Hero Dilapor Mahu Jual Operasi foodpanda, Grab Mungkin Ambil Alih