Apple Sahkan Pepijat Pada iPhone 14 Pro, Gagal Berfungsi Selepas Pindahkan Data

Umum mengetahui, siri iPhone 14 telah pun mula dijual untuk pasaran tertentu termasuk Amerika Syarikat, Kanada, China, Singapura dan sebagainya. Di Malaysia, siri iPhone 14 hanya akan dijual bermula 23 September.

Terbaharu, Apple memaklumkan pihaknya sedang melakukan pemeriksaan lanjut berhubung isu pepijat pada iPhone 14 Pro dan iPhone 14 Pro Max, yang menyebabkan kedua-dua model itu membeku (freeze) selepas pengguna memindahkan data daripada iPhone lama.

{suggest}

Menurut laporan MacRumors, Apple mengesahkan sedia maklum mengenai isu tersebut dan sedang melakukan pemeriksaan lanjut. Secara spesifik, Apple berkata sesetengah pengguna mungkin mendapati model iPhone 14 Pro atau iPhone 14 Pro Max membeku dan gagal berfungsi (unresponsive) selepas memulihkan data dari iCloud atau memindahkan data daripada iPhone sebelumnya, semasa proses Quick Start.

Sebagai baik pulih sementara, Apple menyarankan pengguna untuk mematikan dan menghidupkan semula (restart) iPhone, jika ia masih membeku dan tidak bertindak balas dalam tempoh 5 minit.

Sumber: MacRumors