Kemas kini 8.57 pagi, 9 Disember 2022: Unifi kini memaklumkan proses baik pulih telah selesai sepenuhnya pada jam 6.30 pagi, 9 Disember 2022. Jika masih mengalami sebarang kesulitan berhubung isu berkenaan, pengguna diminta untuk menghubungi pihak Unifi bagi tindakan selanjutnya.
Artikel asal: Unifi hari ini memaklumkan sebahagian daripada pelanggan Unifi Mobile mungkin mengalami gangguan perkhidmatan buat sementara waktu.
{suggest}
Antaranya termasuk kesulitan untuk membuat pembelian pas data melalui aplikasi BEBAS dan myUnifi.
Selain itu, perkhidmatan penyambungan semula talian Unifi Mobile selepas akaun dinyahaktifkan juga terjejas susulan insiden tersebut.
Proses baikpulih sedang dijalankan. Dalam masa ini, platform yang berkaitan mungkin sukar untuk diakses buat sementara waktu.
Proses pemulihan dijangka akan selesai sepenuhnya pada jam 8.00 pagi, 9 Disember 2022.
— FattahAmin X Unifi (@unifi) December 8, 2022
Buat masa ini, proses baik pulih masih dijalankan dan platform yang berkaitan mungkin sukar diakses untuk tempoh berkenaan.
Unifi menyatakan proses baik pulih dijangka selesai sepenuhnya pada jam 8.00 pagi, 9 Disember 2022.
Sumber: Unifi