Kemas kini 20 September 2024, jam 7.30 petang: TM telah serta merta mengubah hala trafik dan mengoptimumkan kapasiti rangkaian bagi menampung peningkatan penggunaan, dengan arah aliran adalah stabil setakat jam 6.00 petang.
Artikel asal: Telekom Malaysia (TM) hari ini mengesahkan bahawa ia sedang mengalami kerosakan kabel dasar laut, yang mungkin memberi kesan kepada penggunaan internet dan pengalaman melayari web bagi pengguna Unifi.
Jelas TM, pihaknya sedang berusaha secara aktif untuk menangani situasi dan mengoptimumkan sambungan rangkaian internet dalam tempoh tersebut.
We are currently experiencing a submarine cable fault, which may impact your internet usage and browsing experience. Our team is actively working to address the situation and optimize your connection during this period.
We understand the importance of staying… pic.twitter.com/ZEvxmG9KrC
— Yunni (@unifi) September 19, 2024
TM turut memaklumkan bahawa ia sedang mengambil semua langkah yang diperlukan untuk meminimumkan gangguan semasa pembaikan sedang dijalankan.
Walau bagaimanapun, buat masa ini tidak dinyatakan bila isu tersebut dijangka selesai.
{suggest}
Sumber: Unifi