Pesanan Di Shopee Sempena Promosi 9.9 Meningkat 3 Kali Ganda Berbanding Tahun Lalu

Tarikh 9.9 yang lalu merupakan hari paling sibuk bagi platform beli nombor satu negara, Shopee yang mana promosi jualan 9.9 Super Shopping Day telah dijalankan.

Kemeriahan promosi di Shopee bukan hanya berlangsung pada 9.9 tetapi ia telah dimulakan lebih awal iaitu sekitar pertengahan Ogos lalu yang menyediakan pelbagai tawaran serta diskaun menarik untuk pembeli.

Menerusi 9.9 Super Shopping Day, Shopee telah berjaya meningkatkan jumlah pesanan 3 kali ganda berbanding tahun 2018, sebanyak 187,606 barangan dijual dalam seminit pada waktu puncaknya dan lebih daripada 113 juta tawaran ditawarkan.



Pengarah Urusan Serantau Shopee, Ian Ho berkata, “Sebagai pencipta 9.9 Super Shopping Day, kami bangga melihat acara membeli-belah utama kami menjadi tarikh penting dalam kalendar membeli-belah dalam talian di rantau ini. Disebabkan oleh pertumbuhan dan kejayaannya yang berterusan, para peniaga runcit luar dan dalam talian serta laman web membeli-belah dalam talian lain telah mengalami demam 9.9."

"9.9 Super Shopping Day tahun ini menyaksikan kami melangkaui semua jangkaan apabila kami menyimpulkan hari yang tidak dapat dilupakan pada 9 September, mencapai kejayaan baru kerana lebih ramai jenama, penjual dan rakan kongsi menyertai Shopee untuk acara membeli-belah utamanya. Kami berterima kasih atas sokongan luar biasa mereka dalam memberi yang terbaik kepada pengguna kami"  tambah Ho.