MCMC Wujudkan Laman Sesawang Baru Untuk Aduan Rangkaian

Bagi memeudahkan pengguna dan orang awam membuat aduan rangkaian yang dihadapi mereka, Suruhanjaya Komunikasi dan Multimedia Malaysia (MCMC) telah mewujudkan laman sesawang baharu yang dikenali sebagai Consumer Redress Portal.

Menerusi laman sesawang ini, anda boleh memilih sektor yang mahu diadukan termasuklah kandungan atas talian, penyiaran, telekomunikasi, pos dan kurier.

Selain itu, anda boleh menyemak status rangkaian untuk jadual penyelenggaraan dan gangguan.

Atau sekiranya anda tidak berpuas hati terhadap penyelesaian isu yang dilaksanakan oleh penyedia perkhidmatan, anda boleh mengadukannya kepada pihak Cosumer Forum Malaysia, Content Forum atau Postal Forum menerusi laman ini.

Anda juga boleh menyemak nombor talian rasmi pejabat MCMC bagi setiap negeri di laman sesawang baharu ini.

{suggest}

Berkaitan