CIRP berkata, sepanjang suku ke-4 yang lalu, pengaktifan iPhone jatuh daripada 40% kepada 33% sahaja.
Carta di bawah menunjukkan bahagian pengaktifan iPhone baharu (pelanggan telefon pintar terkini, dua belas bulan berakhir setiap suku tahun).
Keadaan ini berbeza pada 6 tahun yang lalu di mana Apple iPhone berupaya menangkap bahagian pengaktifan yang serupa.
CIRP menyatakan, ini berlaku kemungkinan kerana ketahanan iPhone yang mampu bertahan lama.
Kontrak pembelian telefon bersubsidi selama dua tahun kepada pelan pembelian telefon juga telah mendorong ramai pemilik telefon pintar untuk menunggu lebih lama untuk menaik taraf daripada telefon semasa mereka.
"Itu mungkin sedikit menjejaskan jualan Apple berbanding pesaing Android mereka." CIRP.
{suggest}
Sumber: CIRP
Berkaitan
- Apple Kembali Di Puncak, Atasi Xiaomi Dan Pesaing Lain
- Foxconn Mengesahkan Insiden Kematian Di 'Bandar iPhone'
- Stor Apple Malaysia Tawar Aksesori Tali Jam Baru Untuk Apple Watch
- Kecacatan Ciri Keselamatan Pelayar Chrome Mendedahkan iPhone Pada Serangan Perisian Hasad
- Apple Watch Ditemui Masih Berfungsi Selepas Hilang 6 Bulan Di Laut
- Plastik Juga Kini Ditemui Dalam Susu Dan Daging Haiwan Ternakan - Kajian
- Pembekal Kamera iPhone Terpaksa Hentikan Operasi Berikutan Penularan Wabak Covid-19 Di Kilang Mereka
- Ukur Aras Awal Samsung Galaxy S21 Jauh Ketinggalan Berbanding iPhone 12
- Apa Cerita Ura-Ura Ciri Panggilan Satelit Yang Kononnya Akan Diperkenalkan Pada iPhone 13?
- Sekarang Bukan Masanya Beli iPhone 13