Dengan mengambil contoh dari nasib yang menimpa perkhidmatan teksi tempatan selepas kemunculan perkhidmatan Grab dan Uber, industri kereta sewa konvensional seharusnya mengambil satu langkah proaktif bagi memastikan mereka tidak menerima nasib yang sama. Sekiranya penggiat industri kereta sewa konvensional tempatan tidak mampu untuk menggunakan platform digital dalam perkhidmatan, mereka boleh menambahbaik dari segi kualiti perkhidmatan mereka.
Seorang usahawan muda, Nurfaiz Foat melalui akaun Facebook nya telah berkongsi sedikit pengalaman beliau menggunakan dua perkhidmatan ini semasa kereta beliau mengalami kerosakan baru baru ini. Beliau berpendapat bahawa dengan kualiti perkhidmatan yang ditawarkan oleh syarikat sewa konvensional pada hari ini, mereka mungkin tidak akan dapat bertahan untuk masa lima tahun akan datang. Beliau sangat berpuas hati dengan perkhidmatan yang ditawarkan oleh syarikat SoCar yang mempunyai kualiti perkhidmatan yang sangat baik. Anda boleh membaca kiriman penuh beliau pada imej dibawah.
Sumber
Berkaitan
- Dash Charge - OnePlus Terpaksa Menjenamakan Semula Fungsi Pengecasan Pantas Mereka Selepas Ini
- Spesifikasi Penuh Honor 10 Kini Didedahkan Secara Rasmi Selepas Pelancaran
- Guru Akui Teknologi Membantu Mereka Dalam Menyampaikan Pembelajaran Dengan Lebih Baik
- Logitech keluarkan peranti baru Pop Home Switch
- Siri Samsung Galaxy S10 Diperkenalkan Secara Rasmi, Boleh Dipra-Tempah Bermula Esok
- HMD Global Memperkenalkan Tiga Peranti Terbaru Nokia Dalam Satu Hari
- Pembekal Huawei Di China Bakal Hukum Pekerja Yang Membeli Peranti iPhone
- Facebook, Twitter dan Youtube Dilaporkan Akan Dapat Diakses Semula Di Hainan, China Tidak Lama Lagi
- Pra Tempah Siri Huawei Mate 30 Dengan Digi Dan Nikmati Hadiah Bernilai RM656
- Mohon Kerja Di MacDonald's Melalui Snaplication- Aplikasi Snapchat