Antara kesalahan-kesalahan yang dikenakan kompaun adalah;
- Kegagalan mematuhi MSQoS
- Pendaftaran palsu
- Menurunkan bahan promosi pesaing
- Gagal berunding dan menangani aduan pelanggan sebagaimana yang telah digariskan dalam AKM 1998
- gagal menangani permintaan MNP pengguna (kekal nombor lama dan pindah ke telco lain).
Untuk perbandingan dengan tahun lalu, sejumlah 77 kompaun dikeluarkan dengan nilai RM3 juta bagi pelbagai kesalahan.
SKMM menerusi Ketua Pegawai Keselamatan Rangkaian dan Penguatkuasaan, Zulkarnain Mohd Yasin menyatakan, pihaknya akan sentiasa memastikan syarikat-syarikat pengendali rangkaian memberikan perkhidmatan terbaik kepada pengguna, disamping mengekalkan standard yang ditetapkan AKM 1998.
Sumber: SKMM
Berkaitan
- SKMM Buka Jualan Set Top Box Berkuat Kuasa 15 Ogos 2018
- Belanjawan 2021: Peruntukkan Sebanyak RM7.4 Bilion Oleh SKMM Bagi Peluasan Jalur Lebar
- TM Dapat Surat Amaran Akhir Daripada SKMM
- SKMM: Sokongan Dan Kerjasama Kerajaan Negeri Kritikal Untuk Perluaskan Akses Jalur Lebar Kepada Rakyat
- Cadangan Beri Kuasa Kepada SKMM Untuk Padam Kandungan Media Sosial Masih Dalam Pertimbangan
- SKMM Keluarkan Kenyataan Terbaru Mengenai Insiden 50 Juta Facebook Digodam
- SKMM Beri Peringatan Perbuatan "SPAM" Boleh Dikenakan Tindakan
- SKMM Beri Amaran Tegas Jangan Salah Guna Label Pengesahan
- SKMM Sangkal Dakwaan Merakam, Merekod Panggilan Suara, Whatsapp
- SKMM Beri Amaran Untuk Tidak Sebar Kandungan Lucah