Berikutan itu, Bank Rakyat mengingatkan pengguna untuk merancang urusniaga perbankan sebelum tempoh gangguan perkhidmatan tersebut.
Antara jenis perkhidmatan yang tergendala dan tidak boleh digunakan pada tarikh dan waktu tersebut termasuk perkhidmatan kaunter di semua cawangan Bank Rakyat/Ar-Rahni, perbankan internet (iRakyat), ibizRakyat, Kad Debit-i, dan semua terminal layan diri Bank Rakyat, iaitu Mesin Juruwang Automatik (ATM), Mesin Deposit Tunai (CDM), Mesin Deposit Duit Syiling (CoDM), Mesin Cash-In Cash-Out (CICO) serta Ejen Bank (Rakyat Care).
Bagaimanapun, pengguna masih boleh menggunakan perkhidmatan Kad Kredit-i Bank Rakyat untuk semua urusniaga bagi pembelian di kaunter, dalam talian, serta melakukan pengeluaran tunai di ATM bank-bank lain yang mempunyai logo Mastercard.
Untuk maklumat lanjut mengenai perkara ini, layari halaman Facebook Bank Rakyat atau laman web Bank Rakyat.
Sumber: BERNAMA
Berkaitan
- Aplikasi GO, Perbankan Internet Bank Islam Sedang Alami Gangguan Perkhidmatan
- Hati-Hati Dengan Mesej Tular Yang Menyamar Sebagai Pihak Maybank
- Inisiatif RM30 e-Tunai Rakyat - eWallet Mana Lebih Berbaloi?
- Tiada Lagi SMS, Beberapa Perkhidmatan Di Maybank2u Akan Guna 'Push Notification'
- Beberapa Perkhidmatan Di Maybank2u, MAE Akan Tergendala Sementara Waktu
- Maybank Sahkan Beberapa Perkhidmatan Alami Gangguan Sementara
- Insiden Sekuriti iPay88, Kad Bank Boleh Diguna Seperti Biasa - Persatuan Bank
- Mulai Julai, Semua Transaksi Perbankan Internet BSN Perlu Pengesahan BSNSecure
- Masuk Percuma Ke Pusat Sains Negara Jika Lengkap Modul AI Untuk Rakyat
- Beberapa Perkhidmatan Maybank, Termasuk Aplikasi Maybank2U Dan MAE Akan Tergendala Pada 11 Disember Ini