Semua Perkhidmatan Bank Rakyat Akan Tergendala Pada 9 Hingga 12 Oktober Ini

Semua perkhidmatan Bank Rakyat akan tergendala bermula dari 9 Oktober 2020, pukul 4 petang hingga 12 Oktober 2020, 12 tengah hari. Gangguan ini adalah berikutan proses menaiktaraf sistem perbankan tersebut.

Berikutan itu, Bank Rakyat mengingatkan pengguna untuk merancang urusniaga perbankan sebelum tempoh gangguan perkhidmatan tersebut.

bank rakyat tergendala

Antara jenis perkhidmatan yang tergendala dan tidak boleh digunakan pada tarikh dan waktu tersebut termasuk perkhidmatan kaunter di semua cawangan Bank Rakyat/Ar-Rahni, perbankan internet (iRakyat), ibizRakyat, Kad Debit-i, dan semua terminal layan diri Bank Rakyat, iaitu Mesin Juruwang Automatik (ATM), Mesin Deposit Tunai (CDM), Mesin Deposit Duit Syiling (CoDM), Mesin Cash-In Cash-Out (CICO) serta Ejen Bank (Rakyat Care).

Bagaimanapun, pengguna masih boleh menggunakan perkhidmatan Kad Kredit-i Bank Rakyat untuk semua urusniaga bagi pembelian di kaunter, dalam talian, serta melakukan pengeluaran tunai di ATM bank-bank lain yang mempunyai logo Mastercard.

Untuk maklumat lanjut mengenai perkara ini, layari halaman Facebook Bank Rakyat atau laman web Bank Rakyat.

Sumber: BERNAMA