Berdasarkan tweet balas kepada pengguna, pihak TM menyatakan beberapa kawasan terjejas iaitu di Utara, Tengah dan Timur Malaysia.
Untuk makluman, ada isu slow connection di kawasan Utara, Tengah & Timur Malaysia termasuk di kawasan Perak dan kerja baik pulih masih dijalankan. Jika ada sebarang perkembangan, kami akan maklumkan kemudian. Maaf atas kesulitan.
— help me unifi (@helpmeunifi) November 18, 2018
Perkongsian terbaru dari Facebook Unifi pula menyatakan sesetengah pelanggan unifi di kawasan Sentul dan Sabak Bernam mungkin mengalami masalah akibat kabel terpotong oleh kontraktor pihak ketiga.
Kerja-kerja baik pulih sedang dijalankan dan mungkin dapat berjalan seperti sediakala pada pukul 6 pagi (19 November 2018).
Satu lagi rangkaian yang mengalami masalah adalah perkhidmatan Maxis Fibre. Maklum balas daripada pihak Maxis pula menjangkakan perkhidmatan mereka kembali normal pada jam 2 pagi ini (19 November 2018) jika proses baik pulih berjalan tanpa sebarang halangan.
Hi, unfortunately, yes it is. It's estimate to resolve by 2am if thr is no hurdles. TQ-Sam
— Maxis (@MaxisListens) November 18, 2018
Berkaitan
- Unifi Basic 30Mbps Dengan Harga Langganan RM 79 Sebulan
- Syarikat Telco Malaysia Bekerjasama Menaik Taraf HSE
- UTM Sediakan Skuter Elektrik Untuk Kegunaan Dalam Kampus
- Lebih Banyak Aksesori Xiaomi Akan Ditawarkan Secara Rasmi Di Malaysia
- Huawei Nova 3 Dibawa Masuk Ke Malaysia 11 Ogos Ini
- Intel Malaysia Lancar Sistem SC4U Untuk Pelajar Universiti
- Vivo Malaysia Akan Perkenalkan Vivo V19 Pada 23 April Ini
- Moto X4 Akan Didagangkan Di Malaysia Tidak Lama Lagi
- Samsung Malaysia Lanjutkan Waranti Selama 30 Hari Untuk Semua Produk
- Xiaomi Malaysia Tawar Promosi Beli 1 Percuma 1