Susulan itu, pihak Suruhanjaya Komunikasi dan Multimedia Malaysia (MCMC) telah ke kawasan berkenaaan bagi menyiasat aduan yang dibangkitkan. Satu pertemuan antara pihak MCMC dan komuniti setempat juga telah diadakan bagi memahami isu berkenaan.
https://twitter.com/SKMM_MCMC/status/1308330267011026944
Sebagai langkah penyelesaian sementara, MCMC turut bekerjasama dengan penyedia perkhidmatan di kampung tersebut. Bagi penyelesaian secara menyeluruh, Pelan Jalinan Digital Negara (JENDELA) sedang dirancang dan dikatakan akan dilaksana sedikit masa lagi.
Sumber: MCMC
Berkaitan
- MCMC: Hati-hati Terhadap Penipuan Dan Hasutan Yang Dicetuskan Akaun Media Sosial Palsu
- MCMC: Hormati Mangsa Tragedi, Elak Sebar Visual Insiden Pesawat Terhempas Di Elmina
- MCMC: Henti Sebar Video Tiga Beradik Maut Akibat Renjatan Elektrik
- MCMC: Terdapat Penyalahgunaan, Waspada Jika Terima SMS Scam Daripada 'MySejahtera'
- MCMC: Pengguna Media Sosial Diingatkan Jaga Kesopanan Dan Tatasusila
- MCMC Sedang Siasat Berhubung Grup Pornografi Dengan Lebih 35K Ahli Di Telegram
- Insiden Pekerja Syarikat Kurier Baling Bungkusan Pelanggan, MCMC Beri Amaran Keras
- MCMC Keluar 112 Kompaun Bernilai Lebih RM4 Juta Sepanjang Tahun 2022
- MCMC Keluarkan 68 Kompaun Bernilai RM3.3 Juta Kepada Maxis Sepanjang Suku Pertama 2021
- KKMM Tubuh Jawatankuasa Khas Untuk Siasat Kes Ciapan Tidak Senonoh Di Akaun Rasmi Twitter MCMC