Susulan itu, pihak Suruhanjaya Komunikasi dan Multimedia Malaysia (MCMC) telah ke kawasan berkenaaan bagi menyiasat aduan yang dibangkitkan. Satu pertemuan antara pihak MCMC dan komuniti setempat juga telah diadakan bagi memahami isu berkenaan.
https://twitter.com/SKMM_MCMC/status/1308330267011026944
Sebagai langkah penyelesaian sementara, MCMC turut bekerjasama dengan penyedia perkhidmatan di kampung tersebut. Bagi penyelesaian secara menyeluruh, Pelan Jalinan Digital Negara (JENDELA) sedang dirancang dan dikatakan akan dilaksana sedikit masa lagi.
Sumber: MCMC
Berkaitan
- MCMC: Hati-Hati Dengan Taktik Penipuan Ambil Alih Akaun WhatsApp
- KKMM Akan Siasat Isu Tular Berkaitan Akaun Twitter Rasmi MCMC
- MCMC Bakal Ambil Tindakan Tegas, Kaji Semula Kawal Selia Kandungan Digital
- MCMC Bekukan Pemberian Lesen Baharu Perkhidmatan Kurier Selama Dua Tahun
- MCMC Keluarkan 68 Kompaun Bernilai RM3.3 Juta Kepada Maxis Sepanjang Suku Pertama 2021
- MCMC: Terdapat Penyalahgunaan, Waspada Jika Terima SMS Scam Daripada 'MySejahtera'
- MCMC Sekat 6,381 Laman Sesawang Judi Dalam Talian
- Penduduk Kampung Kongsi 14 Bakal Nikmati Capaian Internet Lebih Baik Tidak Lama Lagi - MCMC
- Digital Nasional Berhad Akan Dikawal Selia Oleh MCMC Untuk Pelaksanaan Infrastruktur Dan Rangkaian 5G
- MCMC: Pengguna Media Sosial Diingatkan Jaga Kesopanan Dan Tatasusila