Namun, pihaknya mengakui masih terdapat kawasan, terutamanya dalam bangunan yang mempunyai masalah kualiti perkhidmatan.
{suggest}
Bukan perkara baharu, isu kualiti perkhidmatan sebaik sahaja memasuki sesuatu bangunan sudah pun berlaku sekian lama. Difahamkan, ia disebabkan oleh kesesakan rangkaian di sesuatu tempat atau halangan seperti bangunan tinggi.
Lanjutan itu, Fahmi berkata MCMC memerlukan kerjasama Badan Pengurusan Bersama (JMB) untuk memberi kebenaran kepada syarikat telekomunikasi bagi pemasangan solusi liputan dalam bangunan (In-Building Coverage).
Tambahnya lagi, MCMC turut giat menjalankan ujian kualiti perkhidmatan di seluruh Malaysia bagi memastikan tahap perkhidmatan yang disediakan mengikut standard yang telah ditetapkan.
Sumber: Fahmi Fadzil
Berkaitan
- KKD Disaran Laksanakan Sekatan Penuh Akaun TikTok Shop Dari China
- KKD Kini Dipecah Dua, Gobind Singh Dilantik Menteri Digital
- Inisiatif JENDELA Terima Pengiktirafan Antarabangsa - MCMC
- MCMC: Sebar Berita Palsu, Tindakan Tegas Boleh Diambil
- MCMC: Terdapat Penyalahgunaan, Waspada Jika Terima SMS Scam Daripada 'MySejahtera'
- MCMC Nafi Keluar E-mel, Mesej Tawar Bantuan Pindah Hadiah Wang Tunai
- KKMM Akan Siasat Isu Tular Berkaitan Akaun Twitter Rasmi MCMC
- Jangan Sebar Kandungan Bersifat Provokatif - MCMC
- Digital Nasional Berhad Akan Dikawal Selia Oleh MCMC Untuk Pelaksanaan Infrastruktur Dan Rangkaian 5G
- MCMC: Hati-Hati Dengan Taktik Penipuan Ambil Alih Akaun WhatsApp