{suggest}
Terdahulu, kaedah pengesahan hanya diperlukan untuk pemindahan kali pertama ke akaun 'Favourite'.
Namun, mulai 10 Julai 2023, pengesahan Secure2u diperlukan bagi pemindahan kegemaran kali kedua dan seterusnya untuk transaksi berikut:
- Pemindahan pihak ketiga (3rd party)
- Pemindahan GIRO
- Pemindahan 'DuitNow' ke 'Accounts'
- Pemindahan 'DuitNow' melalui nombor telefon atau kad pengenalan
Maybank sebelum ini turut mengumumkan pengesahan Secure2u kini hanya boleh diakses melalui aplikasi MAE. Pengguna tidak lagi boleh menggunakan Secure2u untuk mengesahkan transaksi di aplikasi M2U MY.
Lanjutan itu, pengguna yang belum berbuat demikian disaran untuk memuat turun aplikasi MAE dan mengaktifkan Secure2u bagi mengesahkan sebarang transaksi.
Sumber: Maybank
Berkaitan
- Maybank: Ini Ayat Yang Selalu Digunakan Oleh Scammer
- Serupa Tapi Tak Sama, Hati-Hati Dengan Laman Web Palsu Maybank2U
- Maybank EzyQ Diperkenalkan, Sistem Janji Temu Dalam Talian Untuk Berurusan Di Maybank
- Maybank: Perkhidmatan Pindahan Ke Akaun Sendiri Tidak Lagi Akan Tersedia Di M2U Klasik
- Hati-Hati Dengan Mesej Tular Yang Menyamar Sebagai Pihak Maybank
- Beberapa Perkhidmatan Maybank, Termasuk Maybank2U Dan MAE Tidak Boleh Diakses Pada 3 April
- Beberapa Perkhidmatan Di Maybank2u, MAE Akan Tergendala Sementara Waktu
- Sejumlah Perkhidmatan Maybank Akan Tergendala Sementara Pada 8 Julai Ini
- Tak Perlu Akaun Maybank, Ini Cara Mudah Buka Akaun Baharu MAE
- Maybank Lanjutkan Waktu Operasi Cawangan Untuk Urusan Berkaitan Aplikasi MAE