Menurut Maybank, sistem ini bertujuan untuk meningkatkan pengurusan orang ramai serta mengurangkan masa menunggu setiap pelanggan. Turut dinyatakan, setiap pelanggan boleh membuat tempahan janji temu melalui EzyQ seawal 1 hingga 10 hari bekerja sebelum berurusan di cawangan Maybank terdekat.
Antara urusan janji temu yang disenaraikan termasuk pembukaan akaun baharu, kad debit, khidmat nasihat penjualan serta lain-lain. Janji temu juga boleh dilakukan bagi perkhidmatan kaunter. Bagaimanapun, bagi urusan transaksi ASNB, ia perlu dirujuk kepada cawangan terdekat.
Setelah permohonan janji temu dilakukan, pelanggan akan menerima pengesahan slot masa yang dipilih dalam hari yang sama. Seterusnya, e-mel peringatan akan dihantar sehari sebelum waktu berurusan.
Buat masa ini, sistem EzyQ tersedia bagi 90 cawangan Maybank dan akan ditambah dalam masa terdekat. Bagi anda yang ingin membuat janji temu sebelum berurusan di cawangan Maybank, ia boleh dilakukan melalui pautan ini.
Sumber: Lowyat.Net
Berkaitan
- Bayaran Saman PDRM Di ATM Maybank Tidak Tersedia Sehingga Notis Lanjut
- Sejumlah Perkhidmatan Maybank Akan Tergendala Sementara Pada 8 Julai Ini
- Laman Web Maybank2U Sedang Mengalami Gangguan Perkhidmatan Sementara
- Maybank: Tambah Nilai, Pembayaran Terus Melebihi RM250 Di Beberapa Platform Tergendala Sementara
- Maybank: Pengaktifan Baharu Secure2U Akan Beralih Sepenuhnya Ke Aplikasi MAE Bermula 26 September
- KKD Siasat Dakwaan Kebocoran Data 13 Juta Pengguna Maybank, Astro Dan SPR
- Beberapa Perkhidmatan Di Maybank2u, MAE Akan Tergendala Sementara Waktu
- Laman Web, Aplikasi Maybank2U Dan MAE Mengalami Gangguan Perkhidmatan
- Maybank: Pemindahan Ke Akaun 'Favourite' Kini Perlu Pengesahan Secure2u
- Belum Sokong Pembayaran Google Pay, Maybank Akan Pertimbang Kelak