Soal selidik akan bermula dari 5 Jun 2020 sehingga 31 Disember 2020.
Suruhanjaya Komunikasi dan Multimedia Malaysia (SKMM) telah memaklumkan bahawa pihak mereka akan menjalankan soal selidik ke atas pengguna telefon bimbit dan kepusan hati pengguna terhadap perkhidmatan jalur lebar dan selular mudah alih.
Kajian itu akan menjuruskan kepada 4 perkara utama berikut:-
- Kajian Pengguna Telefon Bimbit
- Kajian Pengguna e-dagang
- Kajian Kepuasan Pengguna – Perkhidmatan Jalur Lebar
- Kajian Kepuasan Pengguna – Perkhidmatan Selular Mudah Alih
Soal selidik ini akan bermula dari 5 Jun 2020 sehingga 31 Disember 2020. Pungutan data akan dijalankan dari pukul 9:00 pagi hingga 6:00 petang setiap hari, kecuali hari- hari kelepasan am negara dan Selangor.
Soal selidik ini akan dijalankan melalui sistem soal selidik dalam talian selamat SKMM, yang mana responden akan dipilih secara rawak untuk menyertai soal selidik ini.
Responden yang terpilih akan menerima jemputan soal selidik ini melalui aplikasi WhatsApp dari SKMM. Responden yang bersetuju untuk mengambil bahagian kemudiannya akan diarahkan ke portal selamat MCMC untuk melengkapkan soal selidik. Senarai nombor telefon yang akan digunakan bagi soal selidik ini adalah seperti berikut:
- 017-7286262
- 017-3646262
Responden dinasihatkan untuk TIDAK menjawab sebarang jemputan soal selidik selain daripada nombor telefon yang tertera di atas.
Adalah dimaklumkan bahawa tujuan soal selidik ini adalah untuk pengumpulan data sahaja. Tiada sebarang data peribadi akan dikutip seperti nama penuh, nombor kad pengenalan, atau maklumat bank bagi soal selidik ini. Tiada wang akan dikutip mahupun sebarang urusan jualan dilakukan.
Penyertaan adalah secara sukarela, walau bagaimanapun, kerjasama daripada responden amat dihargai. Sebagai penghargaan, SKMM akan memberikan e-baucar* bernilai RM5 kepada 10,000 responden pertama yang melengkapkan soal selidik ini.
Untuk info lanjut, layari laman rasmi SKMM
Berkaitan
- SKMM Dan 15 Syarikat Telekomunikasi Berkempen Melindungi Pengguna Dari Penipuan
- Lebih Daripada 11 Ribu Aduan Sudah Dikendalikan SKMM Setakat 6 Bulan Pertama Tahun Ini
- SKMM Telah Mengenal Pasti Jalur Spektrum Untuk Perintis Pelaksanaan 5G Di Malaysia
- Dr. Fadhlullah Suhaimi Abdul Malek Dilantik Sebagai Pengerusi SKMM Yang Baharu
- SKMM Menafikan Kewujudan "Unit Khas" Untuk Tujuan Politik
- SKMM Menjemput Syarikat-Syarikat Sertai Projek "KITAR"
- SKMM Memohon Orang Ramai Berhati-Hati Dengan Panggilan Berkaitan Jaringan Prihatin
- SKMM Menyediakan Surat Kebenaran Untuk Industri Komunikasi Dan Multimedia Beroperasi Sepanjang Tempoh PKP Fasa 1
- SKMM Dan Syarikat Telekomunikasi Bersama Memudahkan Capaian Internet Untuk Pelajar Dan B40
- SKMM Menafikan Menyekat Artikel Terbitan Portal Berita Luar Negara