Ia sudah boleh dipra-tempah melalui pengedar telefon atas talian terkenal tempatan, DirectD sejak beberapa hari yang lepas.
Sehubungan dengan itu, Xiaomi Malaysia telah memberi penjelasan mengenai servis selepas jualan serta waranti peranti berkenaan dalam satu kenyataan melalui akaun Facebook rasmi mereka pada 14 Februari lalu.
Menurut mereka, jenama Black Shark bergerak secara sendirian dan segala waranti atau servis selepas jualan tidak boleh dituntut daripada pihak Xiaomi Malaysia ketika ini.
Pihak DirectD juga hanya menyatakan bahawa peranti jualan mereka akan dilindungi oleh pengedar sah Black Shark Malaysia, dan bukannya Xiaomi Malaysia dalam kiriman mengenai pra-tempahan peranti itu di akaun Facebook mereka.
Pihak Xiaomi Malaysia juga berharap agar dengan kenyataan ini, ia akan dapat memberi penjelasan kepada bakal pembeli Black Shark di negara ini.
Sumber: Xiaomi Malaysia DirectD
Berkaitan
- Tunjuk Skil 'Mobile Photography' Anda Dalam Pertandingan Seni Fotografi Publika Hari Malaysia 2019
- Honor 8X Dijangka Bakal Tiba Di Malaysia 9 Oktober Ini
- Xiaomi Akui Paparkan Iklan Pada MIUI, Namun Punya Alasan Tersendiri Untuk Melakukannya
- Garmin Fenix 6, Kuat Lasak Dan Mantap
- Slate 15: Komputer Riba Dengan Bahan Binaan Premium Dan Kad Grafik NVIDIA RTX 2060
- Microsoft Tidak Akan Keluarkan Band 3 Tahun Ini
- Asus Zenfone 5Z Vs OnePlus 6 Vs Mi Mix 2s
- Mahu Menang Redmi Note 8 Pro? Mari Sertai Pertandingan #PoseAndWin
- OPPO F11 Pro Akan Dilancarkan Di Malaysia Pada 19 Mac Depan
- Rasmi - Huawei Nova 3 Hadir Dengan 4 Kamera dan Sokongan GPU Turbo