Peralihan kepada meter pintar tersebut dikatakan sebagai penyebab bil semasa perkhidmatan elektrik pengguna melambung tinggi lebih daripada kebiasaan.
Memetik laporan daripada Bernama, orang ramai yang terlibat dengan permasalahan ini boleh membuat aduan kepada Suruhanjaya Tenaga sekiranya TNB gagal mengurus aduan mereka.
Selain daripada itu, Menteri Tenaga, Sains, Teknologi, Alam Sekitar dan Perubahan Iklim, Yeo Bee Yin menyatakan beliau akan mengumumkan prosedur bagi saluran kedua itu jika TNB masih gagal dalam mengendalikan aduan pengguna.
Terdahulu, TNB melalui akaun media sosial mereka sudah maklum mengenai isu yang melanda dibeberapa tempat di Melaka.
Berdasarkan perkongsian di TNB Careline hari ini, Tenaga Nasional telah menjalankan Operasi Semak Kejituan Meter di kediaman pengguna meter pintar di sekitar negeri Melaka. Khidmat nasihat serta bimbingan cara untuk melayari laman web portal meter pintar serta penggunaan aplikasi myTNB turut dilakukan kakitangan yang terlibat.
Sumber: Bernama
Sumber foto utama: TNB Careline
Berkaitan
- Bocoran Imej Nokia 7+ Memperlihatkan Rekaan Bingkai Nipis
- Vivo X20 Plus UD Dengan Pengimbas Cap Jari Terbina Pada Skrin Telah Dilancarkan
- Jom Lihat Teknologi Pengimbas Cap Jari Terbina Pada Skrin Oleh Vivo
- Jerman Bakal Bina Radar Mengesan Space Junk Di Ruang Angkasa.
- Mesir Akan Bina Stesen Tenaga Nuklear Pertama Dengan Bantuan Rusia
- TM Kongsikan Gambar Proses Baik Pulih Kabel Yang Terpotong Akibat Kerja Pembinaan MRT Dan WSE
- Khabar Angin - Samsung Bakal Melengkapkan Galaxy Note 9 Dengan Pengimbas Cap Jari Terbina Pada Skrin Paparan
- Jepun Bakal Bina Gundam Bersaiz Sebenar Dan Boleh Bergerak
- Cungkil Bakat Pelajar Dalam Bidang Teknologi Digital - Gobind
- Pos Malaysia Kongsikan Kelajuan Internet Sehingga 900Mbps Kendalian TNB