Touch 'n Go Kemas Kini Status Berkenaan Masalah Di Tol Beberapa Jam Lalu

Beberapa jam lalu, Touch 'n Go mengesahkan perkhidmatan mereka termasuk PayDirect dan RFID mengalami masalah lantas membuatkannya tidak dapat digunakan sementara waktu.

Namun, hantaran mereka tentang makluman masalah itu telah dipadam daripada Facebook.

Terbaru, mereka mengeluarkan notis mengemas kini status berkaitan isu tersebut.

Jelas Touch 'n Go, kad Touch 'n Go dan RFID boleh digunakan di lebuh raya, tempat letak kereta dan transit jika baki yang ada mencukupi.

Masalah yang masih dihadapi ialah berkaitan aplikasi eWallet mereka.

Ini bermakna beberapa transaksi yang menggunakan Touch 'n Go eWallet tidak dapat dijalankan seperti PayDirect dan tambah nilai RFID serta kad NFC tidak dapat dilaksanakan.

May be an image of text that says "///// NOTICE Touch 'n Go eWallet is currently experiencing a technical difficulty and as such we are experiencing a disruption of all Touch 'n Go eWallet services. Touch 'n Go cards and RFID can still be used in highways, transit and parking if you have sufficient balance. You can reload all your Touch 'n Go cards at physical reload points as usual. We are working to restore our services as soon as possible. Please look out for updates on our webst/s social media. We apologise for any inconvenience caused. Touch NGO Touch nGO eWallet"

Jika anda mahu menambah nilai kad TNG, masih boleh lakukannya melalui kiosk atau kedai secara fizikal, bukan eWaller

Syarikat berkata mereka sedang berusaha menyelesaikan isu ini dan memohon maaf.

KEMAS KINI (9:43PM 17 Jun 2022):

Touch ‘n Go memaklumkan perkhidmatan di aplikasi TNG eWallet kini sudah pulih dan beroperasi seperti biasa.

Tng ewallet
Baca juga: