
Bagi perkhidmatan TV dan radio tradisional, ianya termasuk siaran TV3, Astro, TV AlHijrah, unifi TV, HotFM, BFM, IkimFM, SuriaFM, MixFM, dan lain-lain. Manakala kandungan dalam talian adalah seperti Netflix, iflix, DimSum, Viu, dan lain-lain.
Soal selidik ini diadakan bagi tujuan mendapatkan pandangan orang awam berhubung kecenderungan kepada jenis perkhidmatan aplikasi kandungan yang ditonton atau didengar. Selain itu, ia juga bagi mengenalpasti perkara-perkara yang menjadi kebimbangan orang awam terhadap kandungan daripada pelbagai platform yang ditonton atau didengar.
Penyertaan bagi soal selidik ini boleh dilakukan bermula hari ini, 24 Ogos hingga 7 September 2020. Bagi anda yang ingin menyertai sola selidik ini, layari
mcmc.gov.my/en/surveycas untuk maklumat lanjut.
Berkaitan
- Laporan MCMC: Kelajuan Rangkaian 4G Malaysia Di Bawah 30Mbps
- MCMC Siasat Aduan Capaian Internet Lemah Di Kampung Kongsi 14
- MCMC: Guna Peruntukan 1GB Data Percuma Sebaiknya Untuk PdPR
- MCMC: Terdapat Penyalahgunaan, Waspada Jika Terima SMS Scam Daripada 'MySejahtera'
- Penduduk Kampung Kongsi 14 Bakal Nikmati Capaian Internet Lebih Baik Tidak Lama Lagi - MCMC
- MCMC Sekat 1.8 Bilion Nombor Panggilan 'Scam' Sejak 2017 - Fahmi Fadzil
- Talian Khidmat Pelanggan Dan Kaunter Aduan MCMC Digantung Buat Sementara Waktu
- MCMC: Mesej Mencurigakan Melalui Akaun Twitter Rasmi Bukan Dikeluarkan Oleh MCMC
- KKMM Tubuh Jawatankuasa Khas Untuk Siasat Kes Ciapan Tidak Senonoh Di Akaun Rasmi Twitter MCMC
- Daftar SIM Prabayar Tanpa Pengesahan, MCMC Keluarkan Kompaun Bernilai RM700,000 Kepada Syarikat Telekomunikasi