{suggest}
Ia susulan aduan yang dibangkitkan mengenai masalah liputan komunikasi daripada penduduk Taman Ambassador Village, Durian Tunggal.
Jelas MCMC, hasil pengauditan yang dijalankan mendapati keempat-empat telco berkenaan tidak mematuhi standard mandatori kualiti perkhidmatan yang ditetapkan.
Lanjutan itu, MCMC akan mengeluarkan notis di bawah subseksyen 51 (2) Akta Komunikasi dan Multimedia 1998 (AKM 1998) kepada keempat-empat telco berkenaan untuk meminta mereka memberikan penjelasan lanjut serta mendapatkan pelan penyelesaian interim dan jangka panjang bagi menangani masalah liputan komunikasi di kawasan yang terkesan itu.
Sumber: MCMC
Berkaitan
- Inisiatif JENDELA Terima Pengiktirafan Antarabangsa - MCMC
- Talian Khidmat Pelanggan Dan Kaunter Aduan MCMC Digantung Buat Sementara Waktu
- MCMC: Guna Peruntukan 1GB Data Percuma Sebaiknya Untuk PdPR
- Pengurangan Harga Perkhidmatan Jalur Lebar Tetap Dijangka Selepas September - MCMC
- Insiden Pekerja Syarikat Kurier Baling Bungkusan Pelanggan, MCMC Beri Amaran Keras
- MCMC Teliti Teknologi Baharu Untuk Tambah Baik Perkhidmatan Internet
- Video Berbaur Provokasi Didakwa Kandungan Berbayar, MCMC Dan PDRM Panggil TikTok Beri Penjelasan
- Penduduk Kampung Kongsi 14 Bakal Nikmati Capaian Internet Lebih Baik Tidak Lama Lagi - MCMC
- MCMC Akan Ambil Tindakan Dalam Tempoh 24 Jam Bagi Aduan Masalah Jalur Lebar
- MCMC Diarah Selesai Isu Mutu, Kualiti Perkhidmatan Telekomunikasi Sebelum Jun - Fahmi