Beberapa Pengguna Digi Sedang Mengalami Masalah Internet

Kemas Kini: Digi sudah memberikan kenyataan rasmi, klik di SINI untuk membaca.

Beberapa hari lepas, Digi ada mengumumkan bahawa pengguna mereka bakal mengalami masalah gangguan perkhidmatan bermula 25 Oktober hingga 9:30 pagi 26 Oktober.

Pun begitu, sehingga kini, beberapa pengguna Digi masih mengeluh kerana menghadapi gangguan rangkaian internet dan sebagainya.

Menurut laman rasmi Digi, mereka ada menyatakan beberapa pengguna pascabayar sedang mengalami internet terputus-putus secara rawak atau kelajuan muat turun perlahan daripada biasa.



Selain itu, Digi menyatakan perkhidmatan seperti MyDigi App, menambah nilai prabayar melalui KK Mart dan 7Eleven serta pembayaran bil pascabayar menggunakan Maybank2u tidak boleh digunakan buat masa ini atau akan mengalami rangkaian terputus-putus.



Bagi mengatasi masalah tersebut, Digi sedang berusaha untuk membaikpulihnya secepat mungkin. Berdasarkan ciapan daripada seorang pengguna Twitter, beliau mengatakan telah berhubung dengan khidmat pelanggan Digi dan dijangka masalah ini akan diselesaikan dalam jam 6 petang dan ke atas.

Oleh yang demikian, bagi pengguna Digi yang terjejas, anda boleh rujuk di pautan INI untuk cuba selesaikan masalah tersebut buat sementara waktu.

Sumber: Lowyat, Digi

Baca juga: