Beliau dengan ikhlas menjelaskan, Suruhanjaya Komunikasi dan Multimedia (MCMC) bukanlah satu agensi yang patut dipandang rendah.
Berpengalaman bekerjasama dengan MCMC bagi mengaudit pihak penyedia perkhidmatan internet, syarikat telekomunikasi dan pelbagai servis di negara ini, beliau menegaskan bahawa MCMC sangat tegas apabila melakukan sesuatu, terutamanya apabila melibatkan pematuhan.
{suggest}
Menjawab persoalan mengapa masih ada lagi masalah-masalah telekomunikasi di negara kita dan isu-isu berkait yang tidak selesai, beliau berkata, pihak MCMC menerima aduan yang sangat banyak.
Malah beliau menyatakan, setakat bulan September 2022 sahaja, terdapat hampir 60,000 aduan berkaitan isu servis telekomunikasi dan internet telah diterima oleh pihak MCMC.
Beliau menjelaskan, tulisan beliau bagi menjelaskan perkara ini bukanlah sebab MCMC mengarahkan beliau.
Malah secara berseloroh beliau menyatakan bahawa pihak MCMC juga sudah lama geram pada beliau sebab banyak mempersoalkan pelbagai perkara berkaitan isu-isu perkhidmatan telekomunikasi negara.
Apa yang cuba disampaikan beliau adalah bagi menjelaskan kepada orang awam supaya memahami apa yang dilakukan oleh pihak MCMC.
Berkaitan
- MCMC Raih Anugerah Bangunan Hijau Besar Terbaik 2021
- MCMC Tidak Membantah, Penggabungan Celcom Dan Digi Diluluskan
- Waspada Dengan Panggilan "Pegawai MCMC"
- JENDELA Fasa 2 Sasar 100% Kawasan Berpenduduk Nikmati Internet Dan Capai Purata Kelajuan Jalur Lebar Mudah Alih Selaju 100Mbps - MCMC
- MCMC Jenamakan Semula Program 'Mobile e-Waste' Kepada 'KITAR'
- MCMC Respon Terhadap Permohonan Turunkan Kandungan Di Meta Dan TikTok
- Jom Sertai Kajian Kualiti Pengalaman Jalur Lebar 2022 MCMC
- MCMC Nasihatkan Pengguna Media Sosial Segera Aktifkan Ciri Pengesahan 2 Faktor
- MCMC Akan Menamatkan Jalur Frekuensi Ini Bermula Tahun 2023
- MCMC Wujudkan Laman Sesawang Baru Untuk Aduan Rangkaian