Telekom Malaysia memperkenalkan 5 inisiatif #unificares, sebagai sebahagian daripada komitmen mereka terhadap pengalaman pelanggan. Usaha ini dilancarkan bagi mentransformasi pengalaman pelanggan secara menyeluruh.
Lima inisiatif tersebut seperti berikut.
- EasyFix Self-Service
- Proactive Service Alerts
- Service Tracker
- 24 hours Service Restoration Guarantee
- unifi Elite Experts
Dua perkhidmatan yang menarik ialah Service Tracker dan 24 hours Service Restoration Guarantee yang mana yang pertama dalam industri.
Untuk Service Tracker, pelanggan boleh menjejak lokasi pekerja TM (unifi Care Crew) yang ditugaskan untuk mereka serta mengetahui status baik pulih dalam masa-nyata melalui aplikasi myunifi.
Dengan 24 hours Service Restoration Guarantee, TM menjanjikan masalah sambungan sepertiĀ downtime (bukan kelajuan rangkaian) yang dihadapi pengguna akan diselesaikan dalam masa 24 jam selepas tiket aduan dijana. Jika TM gagal menunaikannya dalam 24 jam, pengguna akan diberi rebat bil sebanyak RM50. Perkhidmatan ini bagaimanapun hanya tersedia untuk pelanggan 100mbps dan ke atas.
Kesemua perkhidmatan ini mula ditawarkan mulai hari ini.
Baca juga: