Lima inisiatif tersebut seperti berikut.
- EasyFix Self-Service
- Proactive Service Alerts
- Service Tracker
- 24 hours Service Restoration Guarantee
- unifi Elite Experts
Dua perkhidmatan yang menarik ialah Service Tracker dan 24 hours Service Restoration Guarantee yang mana yang pertama dalam industri.
Untuk Service Tracker, pelanggan boleh menjejak lokasi pekerja TM (unifi Care Crew) yang ditugaskan untuk mereka serta mengetahui status baik pulih dalam masa-nyata melalui aplikasi myunifi.
Dengan 24 hours Service Restoration Guarantee, TM menjanjikan masalah sambungan seperti downtime (bukan kelajuan rangkaian) yang dihadapi pengguna akan diselesaikan dalam masa 24 jam selepas tiket aduan dijana. Jika TM gagal menunaikannya dalam 24 jam, pengguna akan diberi rebat bil sebanyak RM50. Perkhidmatan ini bagaimanapun hanya tersedia untuk pelanggan 100mbps dan ke atas.
Kesemua perkhidmatan ini mula ditawarkan mulai hari ini.
Baca juga:
- 5 'Telco' Berjaya Capai Kelajuan Muat Turun 1000Mbps Dalam Ujian 5G Di Malaysia
- SKMM Mendengar Keluhan Pengguna Tentang Isu Kelewatan TM Menaiktaraf Pelanggan Streamyx Ke unifi
- Ini Sebab Pihak Telekomunisasi Tidak Setuju Dengan Rangkaian 5G Seliaan DNB
Berkaitan
- TM Dan ZTE Bekerjasama Untuk Rangkaian 5G Awan
- Senarai ATM CIMB Bank Untuk Tukar Duit Raya 2023
- Siap Sedia, Caj RM1 Di ATM MEPS Kembali Dikenakan Mulai Esok
- Maybank: Perkhidmatan Maybank2u, MAE, ATM, Debit Tergendala
- UiTM Akan Terima 10 Peranti Starlink
- TM Jelaskan Situasi Tentang Menara Kuala Lumpur
- 3 Telefon Baru ROG Rasmi Di Malaysia - ROG Phone 6D, 6D Ultimate Dan Batman Edition
- Menara TM Diiklan Untuk Dijual, TM Nafi Terlibat
- unifi Sahkan Kebocoran Data
- Unifi Mobile Keluarkan Pakej Bulanan Baharu, RM25 Untuk 30GB Sekali 'Hotspot'