Pada 20 Oktober, BYD mengumumkan kerjasama strategik global dengan Black Myth: Wukong, menjadi rakan eksklusif jenama automotif permainan tersebut.
Secara global, BYD telah menjadi penjual kenderaan tenaga baharu (NEV) terbesar, dengan kehadiran di lebih 95 negara dan lebih 400 bandar.
Black Myth: Wukong, yang dianggap sebagai permainan AAA pertama China yang mengambil masa lebih 6 tahun pembangunannya, mencatat jualan lebih satu juta dalam masa sejam selepas dilancarkan, dan mencapai jualan global 10 juta dalam masa tiga hari, dengan lebih 3 juta pemain serentak di semua platform.
BYD dalam kenyatannya menyatakan bahawa mereka dan Black Myth: Wukong berkongsi perjalanan dengan penuh ketabahan yang serupa.
Kedua-duanya telah berkembang daripada permulaan yang sederhana untuk menjadi peneraju industri, kejayaan yang dicapai kini berakar umbi dalam komitmen mereka terhadap kemajuan teknologi.
Sebagai sebahagian daripada kerjasama ini juga, BYD dan Game Science, pembangun Black Myth: Wukong, bersetuju bekerjasama dalam inisiatif “Perlindungan Relik dan Khazanah Negara China“.
{suggest}
Sumber: BYD