Kata syarikat, mereka telah mengambil tindakan dan menambah langkah keselamatan serta memaklumkan pada pihak berkuasa untuk tindakan lanjut.
Langkah diambil ini tidak mencetuskan gangguan pada perkhidmatan dinikmati pelanggan.
unifi juga meminta pelanggan untuk berwaspada apabila menerima komunikasi daripada pihak yang tidak dikenali.
Jika anda tidak menerima SMS atau e-mel tersebut, bermakna akaun anda tidak terlibat dalam isu kebocoran data ini.
{suggest}
Pada Disember lalu, TM sudah mengesahkan kebocoran data yang melibatkan lebih 250,000 akaun pelanggan unifi mobile.
Sumber: unifi
Berkaitan
- unifi Plus Box Generasi Kedua Hadir Dengan Disney+ Hotstar, Dipamer Di TM Point
- Pelanggan Streamyx (unifi Lite) Akan Diubah Ke unifi Fibre Secara Berperingkat
- unifi Bakal Tawar Internet Fibre Berkelajuan 2Gbps
- Akui Lebih 200,000 Pelanggan Unifi Terkesan, Ini Respons TM Berkaitan Pencerobohan Data
- Beza Promosi Internet ‘Fiber’ Antara Unifi, Maxis Dan Time
- unifi: Pelan Prabayar Bulanan Dan Pascabayar Kini Sokong Rangkaian 5G
- TM Akan Ganti Secara Percuma Peralatan unifi Yang Rosak Akibat Banjir
- TM Beri Semua Saluran Di unifi TV Percuma Untuk Tarikh Ini
- Prabayar Unifi Pun Dah Ada FUP 4G Dan Kelajuan Maksimum 5Mbps, Berkuat Kuasa Hari Ini
- Perkhidmatan 5G Daripada Yes Dan Unifi Dipercayai Akan Hadir Ke iPhone Tak Lama Lagi