Syarikat pemula itu, Adden Energy telah menerima dana berjumlah USD5.15 bilion (~RM23 bilion) bagi meneruskan kajian ke atas teknologi bateri termaju yang mensasarkan untuk tujuan komersil secara besar-besaran pada masa hadapan.
{suggest}
“Kenderaan elektrik tidak boleh kekal sebagai fesyen mewah...” kata Xin Li, profesor bersekutu sains bahan di Harvard dan penasihat saintifik kepada Adden Energy.
Setakat ini, Adden Energy telah membuat demonstrasi ke atas prototaip sel bateri pada kadar pengecasan selama 3 minit dan kitaran cas lebih daripada 10 ribu kali.
Menurut syarikat itu, perkembangan pesat pembangunan teknologi penyimpanan tenaga bersih adalah penting untuk memerangi perubahan iklim dunia.
Sumber: Independent
Berkaitan
- BYD Mula Pembinaan Kilang Bateri EV Natrium-ion Pertamanya
- Komputer Riba Acer Swift 3 OLED Dan Spin 5 2022 Dikuasakan Oleh Intel Evo
- Rimac Nevera Pecah Rekod Dunia Kereta Mengundur Terpantas Pula
- Nevera, Kereta Elektrik Paling Berkuasa Di Dunia, Pecah Dan Catat 23 Rekod Baru Dalam Sehari
- Husqvarna Vektorr, Konsep Skuter EV Yang Tak Dilancar Lagi
- Direka Oleh Bekas Pereka Lamborghini, Harga EV BYD Baharu Ini Kurang Dari RM50 Ribu
- Kemas Kini Windows Disyaki Penyebab Kapasiti Bateri Peranti Surface Laptop 2 Dan Surface Pro 4 Cepat Habis
- MG Dedah EV Konsep EXE181, Pecut 0 Ke 100km/j Kurang Dari 1 saat
- Google Maps Perkenal Ciri AI Untuk Carian Stesen Pengecas EV
- Kawasaki Z7 Hybrid, Boleh Tunggang Sejauh 12km Dengan Mod EV