Hal ini demikian kerana cloud gaming masih lagi mempunyai banyak isu teknikal. Masalah seperti latency mengurangkan lagi minat CEO Sony itu daripada melabur ke dalam platform gaming itu.
Tambah beliau lagi, ianya sangat mencabar untuk menyediakan satu platform awan yang mampu memuaskan hati komuniti gamer.
Selain itu, permintaan terhadap platform itu juga tidak stabil dan berubah-ubah dari hari ke hari. Oleh itu, kita boleh anggap PlayStation masih jauh lagi daripada melancarkan perkhidmatan penstriman gaming mereka sendiri.
{suggest}
Bagi pendapat Yoshida, platform awan adalah satu model perniagaan yang baik tetapi ia mempunyai pelbagai cabaran apabila dilihat daripada perspektif gaming itu sendiri.
Sumber: The Gamer.
Berkaitan
- Ini Harga Baharu PlayStation Plus, Lebih Banyak 'Game' Ditawar
- 'Headphone' Sony WH-1000XM5 Didedahkan, Mungkin Dilancar Pada Minggu Ini
- Sony Failkan Paten Alat Kawalan Yang Boleh Jadi Sejuk Dan Panas
- Sony Kongsi Pertama Kit Alat Kawalan 'Access' Untuk Konsol PS5 Mereka
- Ini Perbezaan Setiap Pelan Langganan PlayStation Plus
- TWS Sony WF-1000XM5 Tertiris, Tampak Lebih Kompak Dari XM4
- Sony Umum Project Q - Konsol Mudah Alih Untuk PS5
- Sony Berhasrat Kembalikan Semula Siri Xperia 'Gaming'
- Sony PlayStation Portal Hanya Sekadar Aksesori Premium PS5
- Sony Perkenalkan Monitor 'Gaming' Pertama Mereka