Menurut MCMC, pelaksanaan FNP ini membolehkan pengguna mengekalkan nombor talian tetap sekiranya hendak berpindah rumah, bertukar kepada pembekal atau jenis perkhidmatan baharu.
Menerusi FNP, ia dijangka memberi lebih banyak manfaat dan pilihan kepada pengguna untuk mendapatkan perkhidmatan yang lebih baik. MCMC menyatakan ia juga dapat memberikan ruang kepada persaingan yang lebih sihat berdasarkan kualiti perkhidmatan, pakej perkhidmatan dan harga yang berpatutan dalam kalangan pembekal perkhidmatan telekomunikasi.
Berikutan itu, MCMC mula mendapatkan maklum balas awam bagi membantu pihaknya merangka pelan tindakan yang bersesuaian untuk pelaksanaan FNP di Malaysia. Maklum balas boleh dilakukan menerusi e-mel [email protected] yang akan berakhir pada 1 Mac 2021.
Untuk maklumat lanjut, layari pautan ini.
Berkaitan
- Inisiatif JENDELA Terima Pengiktirafan Antarabangsa - MCMC
- MCMC Akan Pastikan Gabungan Digi-Celcom Tidak Monopoli Pasaran
- Digital Nasional Berhad Akan Dikawal Selia Oleh MCMC Untuk Pelaksanaan Infrastruktur Dan Rangkaian 5G
- Talian Khidmat Pelanggan Dan Kaunter Aduan MCMC Digantung Buat Sementara Waktu
- MCMC Sekat 1.8 Bilion Nombor Panggilan 'Scam' Sejak 2017 - Fahmi Fadzil
- MCMC Siasat Aduan Pengurangan Kelajuan Muat Naik Pakej Unifi 500Mbps
- Penduduk Kampung Kongsi 14 Bakal Nikmati Capaian Internet Lebih Baik Tidak Lama Lagi - MCMC
- MCMC: Sebar Berita Palsu, Tindakan Tegas Boleh Diambil
- MCMC Bekukan Pemberian Lesen Baharu Perkhidmatan Kurier Selama Dua Tahun
- MCMC Keluarkan Notis Kepada 4 Syarikat Telekomunikasi