Pada suku ketiga tahun 2019, syarikat Vivo sahaja telah menyumbang 54.3% daripada semua jenama telefon 5G yang dipasarkan di China, jauh kehadapan meninggalkan pengeluar telefon pintar yang lain.
Sejak 2016, Vivo telah bergiak aktif dalam pembabitan serta pelaburan teknologi 5G dan sehingga kini, syarikat ini telah memohon lebih daripada 2000 5G paten dan telah mengemukakan lebih daripada 3000 cadangan teknikal kepada Standardisation Organisation 3GPP.
Jika dilihat pada segmen harga, kumpulan pertama pasaran 5G domestik dibahagikan kepada dua, iaitu siri pertengahan atas dan kelas atasan. Pada masa ini, Vivo merangkumi kedua-dua bahagian pasaran tersebut.
Pada masa akan datang, Vivo akan terus mendalami lagi strategi pembangunan terminal 5G, dan secara beransur-ansur juga, mereka akan mengembangkan pintu masuk pemandangan 5G ke gelas AR, jam tangan pintar, fon kepala dan peranti lain, untuk pengguna merasakan pengalaman 5G yang lebih baik.
Berkaitan
- Vivo V11 - Seksi Tapi Kelas Pertengahan Yang Overpriced?
- Vivo Mempersembahkan Teknologi Pengecasan 120W, Cas Penuh Dalam Masa 13 Minit
- Vivo S1 Pro Bakal Dilancarkan Di Malaysia Pada 3 Disember Ini
- Vivo Sekali Lagi Mencontohi Oppo Dalam Menyelesaikan Masalah Takuk
- Vivo Superday Sale - Beli V15 Pro, Anda Berpeluang Bawa Pulang Dron DJI Tello Secara Percuma
- Dua Juta Unit Vivo NEX Telah Terjual Dalam Tempoh 6 Bulan
- Tampil Dengan Paparan Punch Hole, Vivo V17 Sudah Disahkan SIRIM
- Vivo V15 Pro Versi 8GB RAM Mula Ditawarkan Di Malaysia Pada 20 April Ini
- Sudah Terima Pensijilan SIRIM, Vivo S1 Pro Mungkin Diperkenalkan Tidak Lama Lagi
- Video VIVO NEX 3 Dari Mrwhosetheboss, Memperlihatkan Rupa Sebenar Rekaan Skrin 'Waterfall'