Jumlah itu sekaligus menunjukkan pengurangan sebanyak 66% aduan yang dibuat pengguna berbanding tahun 2021 bagi tempoh yang sama iaitu sejumlah 121,129 aduan.
{suggest}

Dalam laporan itu JENDELA menyatakan bahawa syarikat-syarikat penyedia perkhidmatan telekomunikasi utama di dalam negara terus berusaha menambah baik kualiti perkhidmatan rangakain 4G.
JENDELA memaklumkan, sebanyak 95.82% daripada semua kawasan berpenduduk di Malaysia kini sudah mempunyai akses kepada rangkaian 4G.
Sehubungan itu, JENDELA menggesa pengguna supaya menaik taraf telefon pintar yang dimiliki kepada telefon pintar yang menyokong 4G Volte bagi membolehkan pengguna menikmati pengalaman liputan perkhidmatan yang lebih baik.
Sumber: JENDELA
Berkaitan
- Liputan 4G Di Malaysia Sudah Capai Sasaran Fasa Pertama JENDELA
- Aplikasi JENDELA Map Kini Dengan Ciri Rangkaian PAKEJ Dan Maklum Balas
- 60% Daripada 28 Bilion Kos Untuk Fasa 1 JENDELA Dibiayai Pihak Komersil
- Sabah Adalah Penerima Terbesar Peruntukan JENDELA
- JENDELA Fasa 2 Sasar 100% Kawasan Berpenduduk Nikmati Internet Dan Capai Purata Kelajuan Jalur Lebar Mudah Alih Selaju 100Mbps - MCMC