Bukan hanya sekadar memasarkan telefon pintar, Xiaomi jenama yang diminati ramai ini turut menawarkan pelbagai gajet, aksesori serta perkakasan pintar bagi ekosistem IoT mereka.

Bermula dengan pembukaan kedai pada 2014, Xiaomi mula mengorak langkah menjadi salah satu pengeluar peranti yang disegani, bukan sahaja ditanah besar China sahaja, malah dirantau yang lain.

Penyenaraian didalam bursa saham Hong Kong tahun lalu boleh dikatakan sebagai titik tolak kepada syarikat ini untuk melebarkan lagi sayap mereka dalam industri teknologi.

Sebulan selepas mengumumkan penstrukturan organisasi pada Mei yang lepas, Lei Jun, selaku pengerusi serta CEO syarikat telah mengusulkan slogan “Xiaomi Iron Army, three years of victory!”. Mereka menyasarkan dalam tempoh tiga tahun, syarikat mampu menerajui pasaran China yang turut membayangkan untuk mengetengahkan lagi jenama Xiaomi, Redmi serta produk IoT.

IKLAN

Disamping itu, mereka juga tidak mengetepikan peluang mengembangkan lagi penawaran pada pasaran 5G di China. Walaupunbegitu, sasaran ini sedikit mencabar kerana umum sudah maklum bahawa, Huawei sedia memegang pasaran China dengan teknologi serta produk-produk keluaran mereka. Adakah Xiaomi mampu memintas atau sekurang-kurangnya memberikan saingan rapat kepada Huawei? Apa pendapat anda?

Sumber: GizmoChina