Ia sudah boleh dipra-tempah melalui pengedar telefon atas talian terkenal tempatan, DirectD sejak beberapa hari yang lepas.
Sehubungan dengan itu, Xiaomi Malaysia telah memberi penjelasan mengenai servis selepas jualan serta waranti peranti berkenaan dalam satu kenyataan melalui akaun Facebook rasmi mereka pada 14 Februari lalu.
Menurut mereka, jenama Black Shark bergerak secara sendirian dan segala waranti atau servis selepas jualan tidak boleh dituntut daripada pihak Xiaomi Malaysia ketika ini.
Pihak DirectD juga hanya menyatakan bahawa peranti jualan mereka akan dilindungi oleh pengedar sah Black Shark Malaysia, dan bukannya Xiaomi Malaysia dalam kiriman mengenai pra-tempahan peranti itu di akaun Facebook mereka.
Pihak Xiaomi Malaysia juga berharap agar dengan kenyataan ini, ia akan dapat memberi penjelasan kepada bakal pembeli Black Shark di negara ini.
Sumber: Xiaomi Malaysia DirectD
Berkaitan
- Vivo S1 Pro Bakal Dilancarkan Di Malaysia Pada 3 Disember Ini
- Facebook Mahu Jana Pendapatan Melalui WhatsApp Selepas Kerugian Besar Yang Dialami
- Redmi Note 7 Boleh Mula Didapati Di Malaysia Pada 19 Mac Ini
- Giliran OPPO Reno 10X Zoom Pula Mendarat Di Malaysia Pada 27 Mei Ini
- PUBG Mobile Dilapor Bakal Terima Peta Vikendi Seawal Minggu Hadapan
- Digi Dan MDEC Bekerjasama Buka OpenLab 5G Pertama Di Malaysia
- Sebab Kenapa Cermin Cybertruck Pecah
- Xiaomi Mi 8 Terima MIUI 10 Dengan Android Pie Beserta Kemaskini Pada Kamera
- EA Sahkan Permainan Command&Conquer Bakal Dibangunkan Semula, Tiada Transaksi Mikro
- HTC U 11 Life- Peranti Android One Pertama Dari HTC Dan Ciri Edge Sense