Salah satu daripadanya adalah pembacaan meter elektrik oleh TNB dimana tiada bil bercetak semasa tempoh PKP. Langkah ini diambil adalah untuk memastikan keselamatan pelanggan serta pekerja TNB.
Menurut TNB, perkhidmatan bil bercetak bermula dari 20 Mac 2020 akan dihentikan buat sementara waktu sehingga diberitahu kelak. Sepanjang tempoh PKP ini, anda boleh menyemak bil menerusi laman web myTNB atau memuat turun aplikasi myTNB untuk Android atau iOS.
Untuk panduan menggunakan aplikasi myTNB, boleh lihat artikel ini - Pantau Dan Bayar Bil Elektrik Lebih Mudah Dengan Aplikasi myTNB.
Selain itu, bil baru akan dianggarkan berdasarkan penggunaan bil bulan sebelumnya. Contohnya, jika bil bulan sebelum adalah RM100, bil terbaharu anda akan dianggarkan pada jumlah yang sama, RM100. Amaun bil tersebut akan diselaraskan semula setelah kakitangan TNB membuat bacaan sebenar di kediaman anda selepas PKP tamat.
Pelanggan yang dihormati,
Demi keselamatan anda dan warga kerja TNB semasa #PerintahKawalanPergerakan, operasi bacaan...
Posted by TNB Careline on Friday, March 20, 2020
Sekiranya anda mempunyai pertanyaan mengenai perkhidmatan TNB boleh hubungi mereka pada talian 1-300-88-5454 atau hantarkan email ke [email protected].
Sumber: TNB
Berkaitan
- TM Dan TNB Batal Kerjasama Sediakan Jalur Lebar Berkelajuan Tinggi
- TNB Boleh Masuk Pasaran Jalur Lebar
- Pos Malaysia Kongsikan Kelajuan Internet Sehingga 900Mbps Kendalian TNB
- TNB Rancang Tawar Jalur Lebar Berkelajuan Tinggi Di Negeri Perak
- TNB Mungkin Akan Ada Pesaing Sebagai Pembekal Elektrik Di Semenanjung
- Batal Kerjasama Antara TM Dan TNB Boleh Elak Monopoli Dalam Industri
- Tawaran Internet Jalur Lebar 10Gbps Guna Infrastruktrur TNB Adalah Palsu
- TNB Akan Mulakan Projek Rintis National Connectivity Plan Di Melaka