TM Hanya Akan Melayan Keperluan Kritikal Sahaja Bagi Pelanggan Di Zon PKPD Dan HSO


Telekom Malaysia Bhd (TM) memaklumkan bahawa mereka meneruskan aktiviti pemasangan dan baik pulih perkhidmatan di premis pelanggan TM seperti biasa sepanjang tempoh pelaksanaan Perintah Kawalan Pergerakan (PKP 2.0).

Walaubagaimanapun, bagi pelanggan TM yang berada di zon Perintah Kawalan Pergerakan Diperketat (PKPD) serta mereka yang menjalani Perintah Pemerhatian Dan Pengawasan Di Rumah (HSO), hanya keperluan kritikal sahaja yang akan dilayani TM.

"TM will be proceeding with all new service installations at customers' premises as usual. Similarly, for service restoration activities, TM technical teams will attend to customers' issues including inside their premises. This applies to all zones, except in Enhanced MCO (EMCO) zones and those designated under Home Surveillance Order (HSO) where only critical requirements will be attended to." TM.

TM turut memaklumkan, Prosedur Operasi Standad (SOP) akan diikuti oleh petugas TM apabila mereka menjalankan perkhidmatan pemasangan atau baik pulih ketika di premis pelanggan mereka.

Pelanggan juga perlu mengisi borang pengisytiharan bagi mengesahkan kehadiran petugas TM yang termasuk dalam salah satu daripada SOP yang perlu dipatuhi.

Sumber: TM