Daripada 50 kes tersebut, 22 daripadanya iaitu pada gelombang pertama telahpun mendapat rawatan dan disahkan pulih.
Pada pertengahan Februari yang lalu, Kementerian Kesihatan Malaysia telah menjalinkan kolaborasi bersama platform DoctorOnCall. Kerjasama ini bertujuan memberikan khidmat nasihat dalam talian yang boleh diakses oleh orang awam secara percuma dalam tempoh 3 bulan.
Turut sama ditawarkan adalah paparan maklumat berkaitan Covid-19 di Malaysia dimana orang awam boleh menyemak risiko jangkitan Covid-19. Ujian pantas dilakukan dengan anda perlu menjawab beberapa soalan berkaitan.
Untuk lakukan semakan risiko anda boleh kunjungi pautan berikut - Portal Virtual Health Advisory Novel Coronavirus (Covid-19)
Berkaitan
- Foxconn Nyatakan Koronavirus Tidak Jejaskan Pengeluaran iPhone Di China
- Pemain "PUBG" Di China Bertambah Ekoran Perintah Berkurung Susulan Koronavirus
- KKMM Kerjasama Dengan PDRM Tangani Penipuan Melalui Panggilan Telefon, SMS
- KKMM, Kementerian Kewangan Bincang Laksana Cukai Bagi Perniagaan Dalam Talian
- KKM Pantau Individu Kuarantin Di Rumah Menggunakan Gelang RFID
- KKMM Pastikan Semua Rakyat Sarawak Dapat Akses Internet - Gobind
- KKM: Penggunaan Fon Telinga Dan Fon Kepala Terlalu Lama Boleh Rosakkan Deria Pendengaran
- Singapura Bangunkan Aplikasi Telefon Pintar Untuk Elakkan Penyebaran Covid-19
- Google Maps Akan Papar Info Berkaitan Covid-19 Mengikut Kawasan
- Isu SST Melibatkan Tambah Nilai Prabayar Dalam Perhatian KKMM