Berdasarkan tweet balas kepada pengguna, pihak TM menyatakan beberapa kawasan terjejas iaitu di Utara, Tengah dan Timur Malaysia.
Untuk makluman, ada isu slow connection di kawasan Utara, Tengah & Timur Malaysia termasuk di kawasan Perak dan kerja baik pulih masih dijalankan. Jika ada sebarang perkembangan, kami akan maklumkan kemudian. Maaf atas kesulitan.
— help me unifi (@helpmeunifi) November 18, 2018
Perkongsian terbaru dari Facebook Unifi pula menyatakan sesetengah pelanggan unifi di kawasan Sentul dan Sabak Bernam mungkin mengalami masalah akibat kabel terpotong oleh kontraktor pihak ketiga.
Kerja-kerja baik pulih sedang dijalankan dan mungkin dapat berjalan seperti sediakala pada pukul 6 pagi (19 November 2018).
Satu lagi rangkaian yang mengalami masalah adalah perkhidmatan Maxis Fibre. Maklum balas daripada pihak Maxis pula menjangkakan perkhidmatan mereka kembali normal pada jam 2 pagi ini (19 November 2018) jika proses baik pulih berjalan tanpa sebarang halangan.
Hi, unfortunately, yes it is. It's estimate to resolve by 2am if thr is no hurdles. TQ-Sam
— Maxis (@MaxisListens) November 18, 2018
Berkaitan
- Tiada Lagi Bil Kertas Dari TM Bermula September Ini
- TM Catat Aduan Terbanyak - MCMC
- OPPO Malaysia Rasmikan Kedai Konsep Di KLCC - Pertama Di Asia Tenggara
- OnePlus Nord Bakal Dibawa Masuk Ke Pasaran Malaysia?
- Samsung Malaysia Perkenal 4 Model Baharu, Harga Dari RM1299
- Redmi 5 Dan Redmi 5 Plus Sudah Rasmi Untuk Pasaran Malaysia
- Data LTE Percuma Unifi Mobile Dikurangkan Dari 10GB Kepada 2GB Sahaja
- Xiaomi Mi 9T Diumum Rasmi Untuk Pasaran Malaysia, Harga Dari RM1199
- Xiaomi Malaysia Sedang Bersiap-Siap Untuk Membawa Masuk Mi 9T Pro
- Rakyat Malaysia Paling Banyak Beli Permainan Digital Di Rantau Asia Tenggara