Peralihan kepada meter pintar tersebut dikatakan sebagai penyebab bil semasa perkhidmatan elektrik pengguna melambung tinggi lebih daripada kebiasaan.
Memetik laporan daripada Bernama, orang ramai yang terlibat dengan permasalahan ini boleh membuat aduan kepada Suruhanjaya Tenaga sekiranya TNB gagal mengurus aduan mereka.
Selain daripada itu, Menteri Tenaga, Sains, Teknologi, Alam Sekitar dan Perubahan Iklim, Yeo Bee Yin menyatakan beliau akan mengumumkan prosedur bagi saluran kedua itu jika TNB masih gagal dalam mengendalikan aduan pengguna.
Terdahulu, TNB melalui akaun media sosial mereka sudah maklum mengenai isu yang melanda dibeberapa tempat di Melaka.
Berdasarkan perkongsian di TNB Careline hari ini, Tenaga Nasional telah menjalankan Operasi Semak Kejituan Meter di kediaman pengguna meter pintar di sekitar negeri Melaka. Khidmat nasihat serta bimbingan cara untuk melayari laman web portal meter pintar serta penggunaan aplikasi myTNB turut dilakukan kakitangan yang terlibat.
Sumber: Bernama
Sumber foto utama: TNB Careline
Berkaitan
- Ini Mungkin Imej Rekaan Terbaru Sony Xperia, Pengimbas Cap Jari Terbina Di Skrin
- Berbaloi Atau Tidak Laburkan RM1099 Untuk Redmi Note 8 Pro? Mari Ikuti Bingkisan Hati Ini
- Semak Bil TNB Secara Online Guna Aplikasi Dan Web
- Perbincangan Antara Telenor Dan Axiata Bakal Memperlihatkan Gabungan Operasi Antara Digi Dan Celcom
- Vivo Diramal Yang Pertama Menggunakan Sensor Skrin Pengimbas Cap Jari Terbina Di Skrin
- Pentadbiran Trump Bincang Dengan Pengeluar Cip Untuk Bina Kilang Di A.S
- TM Dan TNB Batal Kerjasama Sediakan Jalur Lebar Berkelajuan Tinggi
- China Bina Panel Solar Berbentuk Panda
- Binance Diarah Tutup Akses Di Malaysia, Jalankan Operasi Pelaburan Tidak Sah
- TNB Mungkin Akan Ada Pesaing Sebagai Pembekal Elektrik Di Semenanjung