Kebiasaannya, peti mel suara ini diaktifkan secara automatik ketika mula melanggan perkhidmatan prabayar atau pasca bayar dari syarikat-syarikat telco.
Walaupunbegitu, anda masih boleh mematikan servis itu dengan beberapa langkah seperti sistem bantu-diri pada telefon atau mendapatkan bantuan dengan menghubungi perkhidmatan pelanggan telco anda.
Berikut merupakan cara untuk mematikan servis peti mel suara mengikut telco.
*PP = Perkhidmatan Pelanggan
*PPO = Perkhidmatan Pelanggan Online
Celcom
- Dail 1111
- Maklumat untuk pengguna (Ada)
Maxis
- Hubungi PP & PPO
- Maklumat untuk pengguna (Tiada)
Digi
- Hubungi PP MyDigi
- Dail *128#
- Maklumat untuk pengguna (Ada)
UMobile
- Hubungi PP
- Maklumat untuk pelanggan (Ada)
Webe
- Tiada servis peti mel suara
- Maklumat untuk pelanggan (Tiada)
Red One
- Hubungi PP
- Maklumat untuk pelanggan (Tiada)
Altel
- Hubungi PP
- Maklumat untuk pelanggan
XOX Mobile
- Hubungi PP
- Maklumat untuk pelanggan (Tiada)
Tune Talk
- Hubungi PP
- Dail *111#
- Maklumat untuk pelanggan (Ada)
Sekiranya adan mempunyai masalah yang belum selesai walaupun sudah membuat aduan kepada telco, anda boleh memanjangkan perkara tersebut ke [email protected] atau talian hotline di 1800-18-2222.
Sumber: Consumer Forum Malaysia
Berkaitan
- Cara Navigasi Google Maps Tanpa Sambungan Internet
- CEO Xiaomi Dedah Rahsia Bagaimana Syarikat Itu Mampu Menjual Produk Dengan Harga Murah
- Xiaomi Mi A3 Dan Mi A3 Lite Dikhabarkan Hadir Dengan Cip Snapdragon 730 dan 675
- Potongan Harga Sebanyak RM100 Diberikan Kepada Nokia 3 Dan Nokia 5
- Projek Rintis UberAir Akan Dijalankan Di Tiga Bandar
- Laptop Pertama Dikuasakan Dengan Snapdragon 835 Diperkenal Oleh HP Dan Asus
- Sony Tunda Acara Khas PlayStation 5 Yang Sepatutnya Berlangsung 4 Jun Ini
- MFL Lancar Aplikasi Khusus Untuk Peminat Bola Sepak Tempatan
- ARK Survival Dan Samurai Showdown Kini Percuma Di Epic Games Store
- PlayStation 5 Dijangka Dijual Pada Harga Yang Berpatutan Dengan Pasaran