Foodpanda APAC telah bangunkan sebuah jawatankuasa iaitu Business Continuity Planning (BCP). Jawatankuasa ini berperanan dalam melaksanakan langkah-langkah bagi memastikan kesihatan dan keselamatan para pekerja serta rakan kongsi perniagaan.
Jawatankuasa ini terdiri daripada pihak yang berkepentingan dalam foodpanda APAC dan dipengerusikan sendiri oleh CEO foodpanda iaitu Jakob Angle. Selaras dengan cadangan dari KKM, BCP telah melaksanakan beberapa langkah dinamik :
- Pemeriksaan suhu badan dua kali sehari bagi pekerja dan periksa suhu yang disyorkan bagi rakan kongsi dalam penghantaran.
- Permudahkan untuk bekerja dari rumah dan laksanakan panggilan secara maya bagi pekerja pejabat.
- Merancang susunan kerja dalam berpasukan untuk mengurangkan perjumpaan.
- Menetapkan garis panduan untuk bekerja di rumah bagi pekerja yang menggunakan pengangkutan awam dan pekerja yang tidak sihat.
- Gantung perjalanan perniagaan yang melibatkan antara Asia Pasifik, Eropah dan MENA sehingga akhir Mac 2020.
- Acara atau persidangan yang dirancang telah dibatalkan.
Syarikat itu juga telah membangunkan langkah-langkah komunikasi khusus untuk memastikan semua pekerja dan rakan kongsi perkhidmatan dimaklumkan dengan baik tentang langkah-langkah kebersihan diri.
Mereka juga menubuhkan saluran telegram yang berdedikasi dengan rakan kongsi dalam perkhidmatan penghantaran dan mempunyai semua ahli BCP yang tersedia untuk sebarang pertanyaan. Foodpanda ingin memastikan seluruh keluarga mereka berasa selamat dan disokong pada masa ini.
Berkaitan
- Pulau Pinang Paparkan Poster Digital Berkenaan Covid-19 Di 13 Lokasi
- Perkhidmatan Dalam Talian Bantu Perniagaan Atasi Covid-19
- Pekerja Twitter Disarankan Bekerja Dari Rumah Berikutan Covid-19
- Beberapa Restoran Di Malaysia Terima 'Panda Champ Awards' Dari Foodpanda
- Dapatkan 68% Gong Xi Cashback Dari Foodpanda Sempena Perayaan Tahun Baru Cina
- Boost Tawar Insurans Perlindungan Covid-19 Secara Percuma Kepada Rakyat Malaysia
- Digi Tawarkan Insurans Covid-19 Percuma Kepada 200 Ribu Pelanggan Pertama
- Vivo Malaysia Beri Sumbangan 20 Ribu Topeng Muka Kepada Yang Memerlukan Sepanjang Covid-19
- Apple Melaporkan Kekurangan Bekalan iPhone Akibat Wabak Covid-19
- Maxis Amalkan Langkah Pencegahan Covid-19 Untuk Melindungi Pekerja Dan Pelanggan