Sekiranya anda ada membuka aplikasi Facebook baru-baru ini, anda mungkin akan perasan berkenaan perkara ini pada paparan layar Facebook anda. Ia memberitahu pengguna bahawa mereka kini boleh mengawal kepada siapa maklumat mereka akan dikongsikan selain boleh memutuskan sebarang hubungan atas talian yang tidak dikehendaki.
Facebook telah mengubah suai reka bentuk pada paparan layar 'Account Setting' bagi aplikasi mudah alih mereka. Ubah suai ini akan memberi paparan yang lebih jelas dan ringkas berkenaan tetapan yang boleh diubah oleh pengguna mereka. Anda boleh lihat imej di bawah, di mana perubahan daripada paparan yang lama(kiri) ke paparan yang baru(kanan) yang dilakukan oleh Facebook.
Selain itu, pengguna Facebook kini turut boleh mengawal jenis iklan yang akan dipaparkan semasa menggunakan Facebook mereka. Klik sahaja pada pautan ini untuk menetapkan sumber iklan yang anda benarkan untuk dipapar pada skrin Facebook anda.
Antara pembaharuan lain yang dibawa oleh Facebook bagi meningkatkan tahap privasi penggunanya ialah pengguna boleh menetapkan untuk perlunya mendapatkan pengesahan anda setiap kali pendaftaran masuk dilakukan menggunakan peranti yang tidak pernah digunakan sebelum ini. Anda boleh melakukannya dengan mengaktifkan 'two-factor authentication' bagi akaun anda.
Sumber
Berkaitan
- Google Mahu Gantikan Tugas Pekerja Pusat Panggilan Dengan Teknologi AI
- Huawei Mate 20 Kini Rasmi - Peranti Pertama Dengan Kirin 980, Sokongan NanoSD & Takuk Kecil
- Pertandingan FIFA 18- Peluang Untuk Menonton Piala Dunia 2018 Di Russia
- Lebih 1,000 Unit Honor 8X Terjual Dalam Masa 20 Minit
- Syarikat Asean Perlukan 184 Hari Untuk Mengesan Pelanggaran Keselamatan Siber
- Samsung Mula Tawarkan Kemaskini Mod Malam Pada Siri Galaxy S10, Mahu Menyaingi Pixel 3
- Khabar Angin Terbaru Moto G5 Dan G5 Plus
- Vivo NEX 3 Beri Pengalaman Lancar Kepada 16 Pasukan Sempena PMCO 2019
- Video Konsep OnePlus 7 Tampilkan Kamera Tri-Lensa, Skrin Tebuk
- Digi Dan Cyberview Akan Buka Makmal 5G Untuk Orang Ramai