Selain memberikan keperluan kelengkapan peribadi, Digi juga turut menyumbangkan beg kalis air, Kit Kesediaan Banjir yang mengandungi maklumat banjir dan arahan untuk 8 sehingga 10 minggu akan datang serta bank kuasa yang boleh mengaktifkan telefon pintar mangsa banjir.
Untuk memastikan semua mangsa banjir dapat terus berhubung dengan berita terkini dan kepada orang yang tersayang, Digi telah mengaturkan rancangan perantauan domestik dengan telco lain
''Kami faham bahawa apabila berlakunya banjir, perkara yang paling penting adalah memastikan orang yang kita sayangi selamat dan kita dapat kesan di mana mereka berada sambil tetap mengikuti perkembangan semasa. Sebagai sebahagian daripada insiatif Yellow Heart, kami komited untuk memberi kuasa komuniti dan memastikan bahawa mereka diberi bantuan yang mereka perlukan untuk mengatasi banjir dan tetap selamat sepanjang musim ini'', kata Philip Ling Ketua Kelestarian Digi.
Beliau juga menekankan bahawa pencegahan dan penyediaan adalah perlu bagi mereka yang tinggal di kawasan banjir.
Digi juga mempunyai pasukan yang bersedia untuk memberikan bantuan banjir, termasuk bantuan pemulihan untuk membantu dalam pembersihan selepas banjir surut.
Berkaitan
- Yayasan AirAsia Lancar Tabung Bantuan Digital AirAsia Foundation Di Bawah Kempen #InThisTogether
- UniSZA Universiti Pertama Wujudkan Kemudahan Manuskrip Digital Bagi Manuskrip Islam Dan Melayu
- Maxis Dan Microsoft Mempercepatkan Penggunaan Penyelesaian Digital Inovatif Bagi Perniagaan Di Malaysia
- Sabah Akan Bangunkan Platform Digital Untuk Mudahkan Perkongsian Data
- Digi Kerjasama Dengan TIME Bagi Memperluas Internet Jalur Lebar
- Digi Amalkan Langkah Pencegahan Covid-19 Untuk Melindungi Pekerja Dan Pelanggan
- Digi Uji Ambulans 5G Pertama Di Langkawi
- Dapatkan Peranti Vivo Dengan Digi Postpaid Plan Dan Berpeluang Menangi Hadiah Sehingga RM30 Ribu
- E-Tunai Bawa Terminal Melaka Sentral Ke Era Digital
- Dapatkan Samsung Galaxy S20 Dan S20 Plus Melalui Digi PhoneFreedom 365